Hlavní obsah

Italskému automobilovému trhu vládne dvanáctiletý model, který jinde nekoupíte

Lancia Ypsilon je za loňský rok nejprodávanějším autem ve svém klíčovém segmentu B na domovském italském trhu, kde je druhým nejprodávanějším autem napříč kategoriemi. Model z roku 2011 má navíc za sebou rekordní rok, co se podílu na trhu týká. Nikde jinde než v Itálii už se neprodává.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Článek

Segment B, který zahrnuje především menší hatchbacky, má v Itálii už čtyři dlouhé roky stejného vládce. I v uplynulém roce totiž prodeje znovu ovládla Lancia Ypsilon, konkrétně její v pořadí třetí generace, kterou už je možné koupit právě jen v Itálii a jež je na světě už od roku 2011.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Malý hatchback se vyrábí s mildhybridním litrovým zážehovým motorem o výkonu 70 koní, větší dvanáctistovka nabídne jen 69 koní, ale zase možnost jízdy na LPG. V základní verzi vůz stojí v přepočtu 360 tisíc korun (15 150 euro).

Z čísel se dá tedy odvodit, že v nich úspěch modelu nenajdeme. Hlavní doménou vozu je totiž jeho styl, který je v Itálii populární. Šéf Lancie, Luca Napolitano, říká, že jde o nejprodávanější vůz v segmentu a celkově druhý nejprodávanější model v zemi. V Itálii se loni prodalo 40 991 kusů a na trhu tvoří celých 15,3 % všech prodejů.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Jak se Ypsilonu povede v dalších letech, je otázkou. Lancia ovšem věří, že minimálně stejně dobře, a to až do roku 2024, kdy italská automobilka chystá představit novou generaci vozu. Mimo to Lancia nedávno představila aktualizované logo a zdá se, že je na dobré cestě ke znovuzrození.

Lancia má nové logo, je součástí renesance značky

AutoMoto

Související články

Výběr článků

Načítám