Článek
Fanouškovská stránka Mopar Insiders zveřejnila patentové záznamy, které potvrzují, že Fiat Chrysler pracuje na novém motoru, šestiválci řadové konstrukce. Půjde samozřejmě o turbodmychadlem přeplňovaný motor, ovšem zaujmout má i mild hybridní technologií.
Přímé srovnání Octavií aneb Jak moc nová škodovka narostla

Právě díky podpoře elektromotoru v určitých otáčkách by motor mohl dostat větší turbodmychadlo, jehož pomalejší rozběh by elektřina v nižších otáčkách kompenzovala pro lineární nástup výkonu. Materiály hovoří o kódovém označení GME-T6, tedy Global Medium Engine Turbo 6 (ve volném překladu globální střední motor s turbodmychadlem).
Tento motor by měl nahradit rovnou dva dnešní agregáty. Americký Pentastar, jednotku z Alfy Romeo Giulia a Stelvia QV. Oba to jsou šestiválce do V. Řadová konstrukce je dnes opět v módě, vrací se k ní například Mercedes.
Test Alfy Romeo Stelvio QV: Má své mouchy, ale bude vás bavit

Interní dokumenty, podle zdroje, hovoří o tom, že motor by měl nabídnout v několika verzích výkonové spektrum od 360 do 525 koňských sil. Představení této jednotky neznámého zdvihového objemu je ještě minimálně několik měsíců vzdálené. A fanouškům velkých motorů nezbývá než doufat, že nový partner nebude proti FCA, francouzská skupina PSA.