Hlavní obsah

Italové ukázali nové elektrické SUV. Aehra má obrovskou baterii

S baterií o kapacitě 120 kWh, která má stačit na 800 km jízdy, a monokokovým šasi jako u supersportů se představuje italský elektromobil Aehra. Do sériové výroby však zbývají ještě tři roky.

Foto: Aehra

Aehra

Článek

Nedávno poodhalený elektromobil Aehra se odhalil v celé své kráse - byť ve formě prototypu - se stylizací směrem k třídě SUV a baterií větší než všechny ostatní elektromobily, které si dnes lze koupit.

Můžeme tedy zrovna začít technikou. Ona baterie má kapacitu 120 kWh a téměř dvoutunový vůz - přesnější číslo firma nezveřejnila - má zvládnout pohánět po nejméně 800 kilometrů. Aehra je 5,1 m dlouhá, dva metry široká a 1,6 m vysoká; přední kola mají průměr 23″, zadní 24″.

Kombinovaný výkon elektromotorů - jeden je na přední nápravě, dva další na zadní - je 804 koní. Nejvyšší rychlost je omezena na 265 km/h - jakoby náhodou kousek nad dvěstěpadesátkou, běžnou u německých automobilek.

Technickým základem není takzvaná skateboardová platforma s nosnou baterií v podlaze, jak je u dnešních elektromobilů běžné, ale monokokové šasi. „To se dříve v Itálii používalo běžně, dnes ale zůstává supersportům,“ cituje web Autocar šéfdesignéra Filippa Periniho, který v minulosti pracoval například na Lamborghini Urus.

Aerodynamika aehry - jiné jméno ani přesnější označení mít nebude - je pečlivě vycizelovaná. Na obou koncích auta má aktivní prvky, a co vypadá jako kapota s výdechy, je ve skutečnosti integrované křídlo. Snížení odporu vzduchu pomáhají i kamery místo zrcátek, jejichž umístění také vypadá jako křidélka.

Kromě toho se vůz pyšní křídlovými předními i zadními dveřmi. Produkční forma si má zachovat nejméně 95 % prvků prototypu na obrázcích; soudíme, že křídlové dveře mohou spadat do zbylých pěti procent.

Alespoň jedna rychlonabíječka elektromobilů každých 60 km, nařizuje EU

AutoMoto

Co automobilka zatím neodhalila, je interiér. Slibuje, že to uvnitř bude vypadat jako v salonku a že bude komfort a prostornost na prvním místě. Třímetrový rozvor náprav má poskytnout pěti dospělým hromadu pohodlí.

Aehra má být luxusním elektromobilem, takže nepřekvapí cena mezi 160 a 180 tisíci dolary, tedy 3,88–4,36 milionu korun. První zákazníci mají své vozy dostat v roce 2025. Na stejném technickém základě se má do té doby představit ještě jeden elektromobil, stylizovaný jako sedan.

Související témata:

Výběr článků

Načítám