Hlavní obsah

Italové ukázali nové elektrické SUV. Aehra má obrovskou baterii

S baterií o kapacitě 120 kWh, která má stačit na 800 km jízdy, a monokokovým šasi jako u supersportů se představuje italský elektromobil Aehra. Do sériové výroby však zbývají ještě tři roky.

Foto: Aehra

Aehra

Článek

Nedávno poodhalený elektromobil Aehra se odhalil v celé své kráse - byť ve formě prototypu - se stylizací směrem k třídě SUV a baterií větší než všechny ostatní elektromobily, které si dnes lze koupit.

Můžeme tedy zrovna začít technikou. Ona baterie má kapacitu 120 kWh a téměř dvoutunový vůz - přesnější číslo firma nezveřejnila - má zvládnout pohánět po nejméně 800 kilometrů. Aehra je 5,1 m dlouhá, dva metry široká a 1,6 m vysoká; přední kola mají průměr 23″, zadní 24″.

Kombinovaný výkon elektromotorů - jeden je na přední nápravě, dva další na zadní - je 804 koní. Nejvyšší rychlost je omezena na 265 km/h - jakoby náhodou kousek nad dvěstěpadesátkou, běžnou u německých automobilek.

Technickým základem není takzvaná skateboardová platforma s nosnou baterií v podlaze, jak je u dnešních elektromobilů běžné, ale monokokové šasi. „To se dříve v Itálii používalo běžně, dnes ale zůstává supersportům,“ cituje web Autocar šéfdesignéra Filippa Periniho, který v minulosti pracoval například na Lamborghini Urus.

Aerodynamika aehry - jiné jméno ani přesnější označení mít nebude - je pečlivě vycizelovaná. Na obou koncích auta má aktivní prvky, a co vypadá jako kapota s výdechy, je ve skutečnosti integrované křídlo. Snížení odporu vzduchu pomáhají i kamery místo zrcátek, jejichž umístění také vypadá jako křidélka.

Kromě toho se vůz pyšní křídlovými předními i zadními dveřmi. Produkční forma si má zachovat nejméně 95 % prvků prototypu na obrázcích; soudíme, že křídlové dveře mohou spadat do zbylých pěti procent.

Co automobilka zatím neodhalila, je interiér. Slibuje, že to uvnitř bude vypadat jako v salonku a že bude komfort a prostornost na prvním místě. Třímetrový rozvor náprav má poskytnout pěti dospělým hromadu pohodlí.

Aehra má být luxusním elektromobilem, takže nepřekvapí cena mezi 160 a 180 tisíci dolary, tedy 3,88–4,36 milionu korun. První zákazníci mají své vozy dostat v roce 2025. Na stejném technickém základě se má do té doby představit ještě jeden elektromobil, stylizovaný jako sedan.

Související témata:

Výběr článků

Načítám