Článek
Sedmá generace Isuzu D-Max je tady a bude útočit v Thajsku, kde je dlouhodobě lídrem v prodejích. Tato asijská země je druhým největším trhem s pick-upy na světě hned po USA. Japonská automobilka Isuzu pro svůj nový důležitý model vsadila na moderní pojetí designu a řadu dalších inovací.
Isuzu má dva speciály, opravdu drsné pick-upy
Na první pohled dostal D-Max podstatně výraznější přední masku a vozidlo působí celkově robustněji. Nová je mřížka chladiče i světlomety; lepší než u předchůdce je i aerodynamicky.
Nejvíce nový design vynikne ve vrcholné verzi nazvané V-Cross, i v nižších řadách ale působí moderně.
Nová designová linka je znatelná i v interiéru, kde je to na poměry Isuzu velká přehlídka technologií. Ve všech výbavách má vůz adaptivní tempomat, funkci Stop & Go, monitorování mrtvého úhlu nebo osm airbagů. Vozidlo dorazí ve čtyřech výbavových stupních L, LS, LSE a již zmíněný V-Cross.
Dvě poslední jmenované varianty mají i nejnovější infotainment na sedmipalcovém, u verze V-Cross dokonce na devítipalcovém displeji. Nechybí Apple CarPlay či Android Auto a také dvouzónová automatická klimatizace.
K dispozici bude se třemi variantami kabiny – single cab, space cab a double cab. Podle toho bude velká i korba – základní single cab ji má s délkou ložné plochy 2320 mm největší. Celková délka vozu je 5305 mm. Čtyřmístné kabiny space a double mají korbu dlouhou 1805 mm a celkem jsou dlouhé 5265 mm. Šířka korby je vždy stejných 1570 mm, resp. 1120 mm mezi podběhy kol.
Užitečná hmotnost je v závislosti na verzi od 995 do 1130 kg, přívěs lze ve všech případech připojit až 3500 kg těžký, je-li brzděný.
Děsivý pohled: Čínský pick-up získal 0 hvězdiček v nárazovém testu
Pod kapotou auta je zcela nový vznětový motor o objemu 1,9 litru s označením RZ4E-HI, který produkuje výkon 163 koní a točivý moment 360 Nm. Podle Isuzu je agregát tišší a generuje pro D-Max optimální výkon. Motor je vybavený i novým elektricky řízeným turbodmychadlem VGS a spolupracuje se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
V německém katalogu se dozvídáme také spotřebu paliva v cyklu WLTP. Má to být 8,1-8,4 litru pro verze s manuální převodovkou a 9-9,2 l/100 km pro verze s automatem. Nejvyšší rychlost všech variant je 180 km/h.