Článek
Levné černé plasty jsou v interiérech aut, leckdy i docela drahých, běžné. Volkswagen je však chce omezit, alespoň podle slov šéfdesignéra Andrease Mindta a vedoucího designové strategie Christiana Schreibera. Ti se v rozhovoru pro magazín Top Gear shodli, že interiéry VW budou dávat přednost funkčnosti před okázalostí.
„Když otevřete dveře Volkswagenu, musí to být jednoduché a použitelné. A ne přehnaně zdobené. Totéž platí i při používání auta; má fungovat s vámi, ne věci komplikovat. Budou tam skryté detaily odkazující na starší vozy. Například pro modely GTI budeme mít specifické vzory, které se neobjeví na jiných modelech,“ uvedl Schreiber.
Mindt se připojil k diskuzi a zdůraznil závazek značky ke kvalitě, přičemž se zaměřil na použití špičkových materiálů a zjednodušení jednotlivých částí vozu. „Snažíme se odstranit levné plastové materiály a peníze raději investujeme do tkanin a zlepšení kvality, což nám pomůže ušetřit a tyto prostředky využít jinde,“ vysvětlil.
Volkswagen musí šetřit, střet s odbory začal
„Příkladem by mohly být dveřní panely, které jsou složeny ze tří dílů. Pokusíme se je navrhnout s jedním prvkem uprostřed. Stále tam bude madlo a opěrka ruky, ale vše bude postaveno z jednoho kusu. Celý proces to také učiní udržitelnějším,“ dodal.
Během diskuze o širší filozofii designu oba designéři vyjádřili touhu odlišit se od agresivního stylu některých konkurentů. Naopak chtějí být vnímáni jako „ti hodní“.
„Věřím, že většina lidí nechce být nejvíc cool nebo působit agresivně na veřejnosti,“ řekl Mindt. „Chtějí mít oblek a vypadat hezky, přitom být šťastní a optimističtí. Co je to za potřebu být agresivní?“ předestírá Mindt.