Článek
Změny jsou patrné velmi snadno. V přední části má nárazník velkou „tlamu“ nasávacího otvoru a také nová světla se zalomením. Zezadu pak jsou poznávacím znakem třeba koncové svítilny s bílou optikou.
Ale karoserie je změněná prakticky celá. Kromě střechy jsou prý všechny díly upraveny nebo zcela předělány. Není proč nevěřit, ale pro zákazníky je tato informace spíš marginální a zaujme je víc hlavně technická specifikace a ceník.
:.Vpředu je změněno prakticky vše - nárazník, kapota, i světla.
Technicky je na tom Focus podobně, jako jeho předchozí verze. V nabídce jsou zážehové motory 1.4 (59 kW), 1.6 (74 kW), 1.6 Ti-VCT (85 kW), 1.8 FFV (92 kW) a 2.0 (107 kW). Ze vznětových si lze vybrat šestnáctistovky s výkony 66 a 85 kW a dvoulitr se 100 kW. A právě s posledním agregátem se spojuje novinka - dvouspojková převodovka PowerShift.
Po nahlédnutí do ceníků navíc objevíme ve výbavách novou položku ECOnetic. Jedná se o vůz s nejslabším turbodieselovým motorem, jenž úpravou aerodynamiky, snížením valivého odporu, použitím olejů s nízkou viskozitou apod., snižuje spotřebu (ze 4,5 na 4,3 l na 100 km) a emise CO2 na 114 g/km.
Základní cena vozu začíná na 416 990 Kč. Ford však minulý rok byl největším dovozcem automobilů do České republiky (14 658 vozidel) a toto své vítězství chce oslavit i se zákazníky. Proto na Ford Focus v pětidveřové verzi dal hned od počátku akční cenu. Zvýhodnění u verze Trend (od 465 990 Kč) pak činí 90 000 Kč.
Letos ještě Kuga a motory
Ford představil na našem trhu své zásadní novinky již v minulých letech. Pro rok 2008 se tak budeme muset „spokojit“ jen s kompaktním SUV s názvem Kuga, jenž byl představen na jaře loňského roku.
:. Ford Kugafoto: Ford
Pak se můžeme těšit také na vrcholnou zážehovou verzi motoru 2.3/163 k spojenou s aut. převodovkou Durasift 6 Tronic. Tato technika bude k dispozici pro vozy Mondeo, S-Max a Galaxy, stejně jako nový turbodiesel. Zde se jedná o čtyřválec 2.2 TDCI 175 k se 400 N.m.