Článek
BMW X5 si oproti starší verzi polepšilo a pod jeho kapotu se dostal osmiválec o obsahu 4,4 litry i třílitrový diesel. Pyšní se výkonem 320 koní, což je o 34 více než u předchozího modelu. Maximální dosažitelná rychlost osmiválce X5 závisí na pneumatikách. Bavorák s dražšími pneumatikami a rychlostní třídou V dosahuje maximální rychlosti 240 km/hod, druhá verze s pneumatikami a rychlostní třídou H dosahuje maximální rychlost "pouze" 210 km/hod.
Pro model X5 3,0d je přepracován šestiválec, který má výkon 160 kW a nejvyšší točivý moment 500 Nm. Spotřeba vznětového tří litru je 8,6 litru na 100 km. Převodovka je šesti rychlostní automat.
Bezpečnost na prvním místě
Nejen svým technickým vybavením přesvědčuje kritiky, ale i svou bezpečností, kterou jednoznačně potvrdil na nárazové testy EURO NCAP. BMW X5 si v testu vedl opravdu úspěšně. Získal nejvyšší možné ohodnocení ve své kategorii a to rovných pět hvězdiček.
:. Nárazový test EURO NCAP
Podnětem tak vysokého hodnocení je zejnéna inteligentní pohon všch kol xDrive. Podle aktuální situace dokáže měnit poměr výkonu přenášeného mezi zadní a přední kola. Vylepšuje tak stabilitu vozu a přispívá k vyššímu komfortu a bezpečnosti jízdy.
Systém xDrive je pak doplněn elektronickým systémem Dynamic Stability Control (DSC). Zatímco xDrive napomáhá předejít ztrátě hnací síly přenášením výkonu z nápravy na nápravu, DSC zasahuje v případě, že se jedno z kol začíná dostávat do smyku. V této situaci systém vypíná pohon příslušného kola a v případě potřeby použije brzdy.
Samozřejmostí jsou pak elektronické systémy kontrolující stabilitu Trailer Stability Control (TSC), či redukující rychlost vozu při sjíždění prudkého klesání Hill Descent Control (HDC).
Základní technická data | |
osmiválec 4,4 litru V8 | |
Výkon | 235 kW |
Převodovka | šesti rychlostní automat |
Max. točivý moment | 500 Nm |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7 sekund |
Maximální rychlost | 240 km/hod |