Článek
Po šestiválcovém offroadu Grenadier a odvozeném pick-upu Quartermaster přichází automobilka Ineos Automotive s třetím modelem – menším terénním autem jménem Fusilier. Největší rozdíl je v pohonu – vůz místo řadových šestiválců dostal baterii.
Automobilka slibuje praktičnost a špičkové schopnosti v terénu, o technice pohonu zatím ovšem neuvedla nic. Nejsou známy kapacita baterie ani dojezd na jedno nabití, výkon či točivý moment.
Automobilka se nerozhovořila ani o technologii pohonu 4×4, ovšem v tiskové zprávě hovoří o „skateboardové platformě“. Je tedy nasnadě, že tu budou dva elektromotory, po jednom na každé nápravě. Víme také, že budou existovat dvě verze – jedna pouze s baterií, druhá navíc s malým spalovacím motorem coby prodlužovačem dojezdu.
Pro ten se dle slov sira Jima Ratcliffa, zakladatele Ineos Group, rozhodli až později – teprve před několika měsíci. Do té doby chtěli jít stejnou cestou, jako ostatní automobilky – cestou pouze bateriové varianty. Ratcliffe dodal, že v Evropě je v podstatě povinnost mít v nabídce „zelené“ auto.
„Dvě varianty pohonu zajišťují reálné snížení emisí uhlíku, aniž by došlo ke snížení schopností,“ vysvětluje Ratcliffe. „Uvádíme na trh elektrický pohon 4×4, ale uvědomujeme si jasná omezení bateriového pohonu v určitých situacích,“ doplňuje.
Navzdory hranatému vzhledu karoserie konstruktéři mysleli i na co největší snížení odporu vzduchu pro delší dojezd. Podle tiskové zprávy je fusilier „aerodynamicky vyladěný tak, aby maximalizoval účinnost, aniž by byl ohrožen jeho účel. Vnější funkční prvky byly chytře zakomponovány do karoserie. Jsou tam, když je potřebujete, a nejsou vidět, když je nepotřebujete.“
Stejně jako se automobilka zatím nepochlubila technikou, kromě ilustrace vozu z jednoho pohledu v různých barvách a videa neodhalila ani více obrázků. Dozvěděli jsme se však, že fusilier by měl přijít na trh zkraje roku 2027 a že se bude vyrábět v Magně v rakouském Grazu.