Článek
Ineos Grenadier, duchovní nástupce původního Land Roveru Defender, si díky svému jednoduchému designu a působivé technice rychle získal pozornost celého světa, včetně USA. Značka by však do zámoří ráda zamířila hlavně s jeho verzí pick-up, označovanou Quartermaster, která má v USA velký potenciál.
Lynn Calderová, výkonná ředitelka Ineos Automotive, pak podle Motor Trend v rozhovoru na akci Financial Times Future of the Cars Summit v Londýně uvedla, že značka by ráda otevřela vlastní závod v USA. A později možná i v Číně. Primární by však měl být závod v USA, aby se značka vyhnula vysokému zdanění dovážených vozidel, zejména pick-upů.
Ineos představil elektrický offroad Fusilier hned ve dvou provedeních
Společnost aktuálně vyrábí modely Grenadier a Quartermaster ve své továrně ve Francii, kterou dříve vlastnil Mercedes a vyráběl zde vozy značky Smart. Letos chce firma prodat okolo 30 000 vozidel, pro budoucí roky však plánuje další růst, který si vyžádá další výrobní závod.
Během akce v Londýně navíc měla zaznít informace, že značka chystá další dva SUV terénní modely. Bohužel nezazněly žádné bližší informace, jeden by však měl být větší než Grenadier, zatímco druhý naopak menší. Nové modely by navíc měly vzniknout na platformách, které umožní zástavbu různých typů pohonných jednotek.
Podobně jako Fusilier, nejmladší model značky, by tak nové modely mohly vsadit například na hybridní pohon. Připomeňme, že Fusilier je osazen elektromotory pro pohánění kol, jeho baterii však bude moci dobíjet i palubní spalovací motor v roli generátoru. Nový model se však na trh dostane až v roce 2027.
Zajímavou kapitolou je pak přístup značky k alternativním palivům, jako jsou syntetická e-paliva či vodík. V případě e-paliv se značka obává jejich nízkého množství na trhu a s tím souvisejících vysokých nákladů pro vlastníky vozidel. U vodíku, do kterého značka více investovala, je pak brzdou omezená infrastruktura. Značka se však o obě technologie i nadále zajímá a rozhodně je nezavrhuje.
Hlavní důraz by pak při vývoji měl být směřován na klasická terénní vozidla. Značka chce zůstat u toho, čemu rozumí nejlépe, chce však dále růst. Při unikátnosti konstrukce modelů Grenadier a Quartermaster přitom hledá srovnatelnou konkurenci jen velmi obtížně.