Článek
Automobilka BYD plánovala zřízení závodu s místní společností Megha Engineering and Infrastructures a začátkem tohoto měsíce předložila návrh továrny.
V návrhu BYD uvedla, že továrna vyrobí 10 000 až 15 000 elektrických vozidel ročně. Rozumí se, že Megha plánovala vložit kapitál do závodu, zatímco BYD poskytne své know-how a technologii.
Kromě toho měly BYD a Megha v úmyslu vybudovat nabíjecí stanice po celé zemi a také plánovaly výstavbu výzkumných a vývojových a školicích center.
Indické ministerstvo obchodu, ministerstvo pro podporu průmyslu a vnitřního obchodu však plány odmítlo. Zpráva agentury Reuters uvádí, že za to mohou blíže nespecifikované „bezpečnostní obavy týkající se čínských investic v Indii“.
Místní publikace Business Today poznamenává, že indická vláda změnila v dubnu 2020 svou politiku přímých zahraničních investic, což znamená, že pro investice pocházející ze zemí, se kterými sdílí pozemní hranici, je nyní zapotřebí vládní souhlas.
BYD patří mezi největší čínské automobilky. V první polovině roku 2023 prodala 1 255 637 plug-in hybridních a bateriových elektrických vozidel, což představuje významný 95,78% nárůst proti předchozímu roku. Letos se chystá prodat 3 miliony nových aut.