Hlavní obsah

Ikonický supersport udolaly regulace. GT-R v příštím roce skončí, i kdyby Nissan pokračoval

Nissan GT-R generace R35 je dodnes fenomenální auto, které svým designem, technikou a schopnostmi snadno zastíní i moderní sportovní vozy. Jeho výroba probíhá již od prosince roku 2007, což je na sportovní vozy extrémně dlouho. V příštím roce se ale po sedmnácti letech výroba definitivně zastaví, a to kvůli regulacím.

Foto: Nissan

Speciální edice Nissanu GT-R Skyline Edition

Článek

Pierre Loing, globální produktový šéf Nissanu, v rozhovoru pro magazín Top Gear prozradil, že ukončení výroby ikonického sporťáku není ze svobodné vůle automobilky. Ta by klidně ve výrobě a dílčích úpravách vozu pokračovala, problém ale představují různá nařízení, která prodej postupně omezila.

„Prodává se už 17 let a my bychom rádi vydrželi dalších 17 let, ale předpisy nám dávají zabrat,“ uvedl Loing k současné generaci GT-R. Připomeňme, že vůz zmizel z evropských trhů již v červenci 2021 kvůli hlukovým limitům. Z Austrálie byl stažen ještě dříve, neboť nesplňoval požadavky na ochranu při bočním nárazu.

Foto: Nissan

Koncept Nissan Hyper Force

Rok 2025 tak bude posledním, kdy budou z výrobní linky závodu Tochigi sjíždět vozy Nissan GT-R generace R35. Je přitom otázka, kdy se objeví nástupce. Už nyní je však jasné, že půjde o delší pauzu. Ostatně i generace R35 byla nejprve naznačena konceptem v roce 2001, v roce 2005 následovala premiéra předprodukčního modelu a výroba se rozjela až v roce 2007.

Možnou podobu nové generace Nissanu GT-R ukázal koncept Hyper Force, představený začátkem roku, který naznačoval čistě elektrickou budoucnost sportovně zaměřeného modelu. S jeho premiérou se přitom i s ohledem na slibované baterie s pevným elektrolytem počítalo až koncem desetiletí.

Stále existuje možnost, že si Nissan GT-R uchová i spalovací motor, určité formě elektrifikace se však jistě nevyhne. Tedy alespoň pokud se chce opět stát globálním modelem, dostupným i na starém kontinentu.

Nissan GT-R by se mohl vrátit do Evropy

AutoMoto

Nismo se vrací do Evropy, sportovní ariya slibuje větší přetížení než GT-R

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám