Článek
Pierre Loing, globální produktový šéf Nissanu, v rozhovoru pro magazín Top Gear prozradil, že ukončení výroby ikonického sporťáku není ze svobodné vůle automobilky. Ta by klidně ve výrobě a dílčích úpravách vozu pokračovala, problém ale představují různá nařízení, která prodej postupně omezila.
„Prodává se už 17 let a my bychom rádi vydrželi dalších 17 let, ale předpisy nám dávají zabrat,“ uvedl Loing k současné generaci GT-R. Připomeňme, že vůz zmizel z evropských trhů již v červenci 2021 kvůli hlukovým limitům. Z Austrálie byl stažen ještě dříve, neboť nesplňoval požadavky na ochranu při bočním nárazu.
Rok 2025 tak bude posledním, kdy budou z výrobní linky závodu Tochigi sjíždět vozy Nissan GT-R generace R35. Je přitom otázka, kdy se objeví nástupce. Už nyní je však jasné, že půjde o delší pauzu. Ostatně i generace R35 byla nejprve naznačena konceptem v roce 2001, v roce 2005 následovala premiéra předprodukčního modelu a výroba se rozjela až v roce 2007.
Možnou podobu nové generace Nissanu GT-R ukázal koncept Hyper Force, představený začátkem roku, který naznačoval čistě elektrickou budoucnost sportovně zaměřeného modelu. S jeho premiérou se přitom i s ohledem na slibované baterie s pevným elektrolytem počítalo až koncem desetiletí.
Stále existuje možnost, že si Nissan GT-R uchová i spalovací motor, určité formě elektrifikace se však jistě nevyhne. Tedy alespoň pokud se chce opět stát globálním modelem, dostupným i na starém kontinentu.