Článek
Dvoumístný cestovní vůz navrhl Friedrich Geiger, vyznačuje se čistými liniemi, klasickým vzhledem SL a velkou centrální hvězdou v masce chladiče. Volitelná pevná střecha navržená Paulem Bracqem měla dovnitř zakřivený povrch střechy, který vozu vynesl přezdívku „Pagoda“.
Revoluční byl přístup k pasivní bezpečnosti. Podlaha 230 SL byla odvozena od sedanů řady W 111, zkrácená a zesílená, aby vyhovovala sportovnímu vozu. Navíc již respektoval princip stabilní kabiny pro cestující s přední a zadní deformační zónou.
K mání byly tři různé motory, na rozdíl od modelů 300 SL a 190 SL, které měly prakticky nezměněné agregáty až do roku 1963. Verze 280 SL, nejúspěšnější řady W 113, se objevila v 1968, s 2,8litrovým řadovým šestiválcovým motorem M130 o výkonu 125 kilowattů, 170 koní, zrychlením z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 9 sekund a maximální rychlostí 200 km/h.
Kromě komerčního úspěchu byl model úspěšný také v motoristickém sportu. Eugen Bohringer a Klaus Kaiser vyhráli v roce 1963 maratonskou rallye Spa-Sofia-Lutych na více než 5 000 km a v následujícím roce dosáhli na třetí místo v téže rally s vozem 230 SL. Výroba W 113 byla ukončena v roce 1971 poté, co automobilka vyrobila 48 912 vozidel. Nástupcem se stala hranatá třetí generace R107.