Hlavní obsah

Ikonické Lamborghini Countach slaví 50 let od zahájení výroby

Italský výrobce supersportů Lamborghini připomíná 50 let od chvíle, kdy zahájil výrobu produkčního modelu Countach. Produkce trvala 16 let a celkem bylo vyrobeno 1999 vozidel.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Countach

Článek

Lamborghini Countach, které se v nabídce značky stalo nástupcem velmi úspěšného modelu Miura, bylo veřejnosti poprvé představeno na ženevském autosalonu v roce 1971. Tedy ovšem ještě pod označením koncept Lamborghini LP500.

Výroba produkčního modelu byla zahájena v březnu roku 1974, přičemž jako první z výrobní linky sjel zelený vůz, který si můžete prohlédnout v galerii. Výroba trvala celkem 16 let, přesto nešlo o masovou produkci. Celkem vzniklo pouze 1999 kusů.

Zemřel Marcello Gandini, designér ikonických automobilů

AutoMoto

Mezi lety 1974 a 1978 automobilka vyráběla původní model pod označením LP 400, mezi lety 1978 a 1982 pak následovala upravená verze LP 400S s vytaženými blatníky a ikonickými koly, jejichž paprsky byly rozděleny kulatými otvory.

V roce 1982 automobilka uvedla nový model LP 5000S, který sice designově navazoval na předchůdce, pod kapotou měl ale motor V12 s objemem zvětšeným na 4,8 litru. V roce 1985 pak následoval model LP5000 Quattrovalvole (QV) s objemem zvětšeným na 5,2 litru. V roce 1990 se pak model rozloučil edicí 25th Anniversary.

Na oslavu speciálního výročí se automobilka rozhodla vyvézt první vyrobený kus modelu LP400 zpět do výrobní haly své továrny v italském městě Sant’Agata Bolognese, kde se vůz vyráběl. To ostatně ukazuje i několik dobových fotek, na kterých můžeme vidět produkci modelu Countach.

Za uplynulých 50 let se však továrna výrazně změnila a dnes produkuje například model Revuelto, vedle kterého bylo původní Lamborghini Countach zvěčněno na fotografii. Historický model vypadá vedle moderního supersportu drobně, stále však působí velmi futuristicky, čímž šokoval již během své premiéry.

„Jsme hrdí na to, že stále vyrábíme naše supersportovní modely v místě, kde vznikl countach,“ uvedl Ranieri Niccoli, výrobní ředitel společnosti Lamborghini. „Současná výroba se od roku 1974 velmi liší, ale zachovává si ty nejlepší aspekty a spojuje manuální dovednosti našich zaměstnanců s nejlepšími dostupnými technologiemi, čímž vzniká takzvaná Manifattura Lamborghini Next Level,“ uzavřel.

Lamborghini Temerario: Nový hybridní V8 s 920 koňmi přepisuje pravidla supersportů

AutoMoto

Výběr článků

Načítám