Článek
Závodní Škoda 130 RS vznikla ze sériového kupé 110 R a svůj největší úspěch zaznamenala při Rallye Monte Carlo v roce 1977, když vyhrála slavný závod ve své třídě. Její přetvoření dostal od Škody na starost designér Aymeric Chertier, který se rozhodl základní vlastnosti auta nezměnit.
Designér Škody nakreslil ikonickou felicii v moderním kabátě
Chertier podle Škody už od začátku obdivoval čistě funkční účel prostého, ale velmi rychlého závodního kupé. A tuto podstatu se designér rozhodl ve své novodobé studii zachovat. Jeho návrh má být údajně skutečným závodním strojem, který má budit emoce.
Novodobá 130 RS na první pohled zdědila tvar karoserie ve stylu kupé, „mezigeneračně“ ovšem auto hodně přibralo a dostalo poněkud futuristickou přední masku s horizontálními LED pásy.
„Chtěl jsem původní auto osvěžit, ne ho měnit. Zachoval jsem podstatu i charakteristické linky, přidal některé detaily, které známe třeba z moderních vozů WRC,“ uvedl ke vzhledu sám designér pro web Škoda Auto.
Chystané muzeum škodovek ukáže i Klausův Superb, který měl méně drncat
Interiéru dominuje velký displej od řidiče až ke spolujezdci. Zaujme také sportovní volant, sedadla a vysoká řadící páka s otevřenou kulisou. Nechybí ani bezpečnostní rám.
„Není to dodatečně montovaná bezpečnostní klec, ale v podstatě nedílná součást šasi. Konstrukce drží celý interiér, na ní spočívají palubní deska, sedadla, dveře, objímá řadicí páku. Nechtěl jsem se v tomto případě jen předvádět a ukázat krásný exotický interiér, od počátku jsem tvořil něco s funkcí a jasným účelem využití,“ svěřil se Chertier.
Škoda představuje scalu pro českou policii, jde o první hatchback s automatem
Aymeric Chertier v automobilovém průmyslu pracuje od roku 2011, o tři roky později jako designér španělsko-francouzského původu nastoupil do tamní největší automobilky Seat. Od roku 2019 pracuje ve Škoda Auto. Ve svých návrzích se nechává inspirovat výrobky ze dřeva.