Článek
Může auto, vzniklé jako co nejlevnější přepravník pro francouzský venkov, závodit v nejtěžší rallye na světě? Barbora Holická si myslí, že ano, a chystá se Dakaru zúčastnit ve třídě Classic v příštím roce pod názvem „Duckar“, vzniklém spojením slov „duck“, tedy „kachna“, a „Dakar“.
Není žádným zelenáčem, v domácích pohárech získala řadu vítězství, a v roce 2018 dokonce získala Cenu Elišky Junkové pro nejlepší ženu v českém motorsportu. A dlouhodobě jezdí právě na citroënech.
„Když chci zdolat největší výzvu své závodní kariéry, musí to být právě Citroën a co jiného než 2CV. Chceme dokázat, že i extrémně náročný terén dakarských tratí se dá zvládnout s tímto ikonickým autíčkem,“ říká šestatřicetiletá závodnice.
„Když může jezdit šedesátkou po zoraném poli, zvládne i tratě na Dakaru,“ dodává o autě, které proslulo nejen ve francouzské popkultuře kromě svých schopností a komerčního úspěchu také rolemi v řadě francouzských komedií. V minulosti „kachny“ na Dakaru startovaly – do roku 1986 ještě na původní africké trati.
Pro účast zvolila kousek z roku 1979, který samozřejmě pro závod nebude v sériovém stavu. „Chceme zachovat jeho tvář a výjimečnou technologickou funkcionalitu. Upravíme ho jen tak, aby Dakar zvládl,“ říká o voze specialista Tomáš Neruda, který pracuje na potřebných úpravách.