Článek
Kupé 2000GT z roku 1967 vyvolalo podle Toyoty v aukční síni RM Sohteby`s velký zájem sběratelů. Jeden z 351 vyrobených kusů Toyoty 2000GT v barvě Solar Red s číslem karoserie MF10-10100 byl prodán za 912 500 dolarů, tedy v přepočtu 20,2 milionů korun.
Labutí píseň? Toyota GT86 připomíná slavný originál limitovanou edicí

Podle informací aukční síně byl prvním majitelem této konkrétní Toyoty totiž závodní jezdec z USA Otto Linton, který kvůli tomu, aby mohl model 2000GT objednat snadněji, koupil celý autosalon Toyota v Pensylvánii.
I díky tomu je pak model raritní, protože je jedním ze 62 kusů s volantem vlevo. Linton legendární sporťák vlastnil více než 30 let a bylo jedno z jeho nejoblíbenějších aut. Před smrtí auto prodal do soukromého vlastnictví. Posledním majitelem byl sběratel Brown Maloney, který s ním dokonce závodil.

Jeden z nejvácnějších veteránů 60. let. Slavná Toyota 2000GT.

Vůz se vzhledem italských plnokrevníků se prodal za více než 20 milionů korun.
Model 2000GT vznikl v Japonsku poté, co se v zemi okolo poloviny šedesátých let rozšířila poptávka po sportovních automobilech, protože se tam rozmohly závody Grand Prix. Toyota se proto rozhodla zájem „ukojit“ a ti nejlepší konstruktéři v Japonsku začali pracovat na prvním japonském superautě. Aby ale mohlo vzniknout, Toyota sestrojila praktické sportovní kupé na každodenní používání i závodění, a to byl právě model 2000GT.
Tři unikátní Alfy Romeo se prodaly za neskutečnou sumu

S 2000GT Toyota nakonec překonala tři světové rekordy a 13 mezinárodních rekordů v rychlosti a odolnosti. Největší slávy se ovšem vůz dočkal poté, co si zahrál ve filmu Jamese Bonda „Žiješ jenom dvakrát.“ Toyota pro agenta 007 Seana Conneryho postavila dva speciální vozy s otevřenou karosérií, vysoký herec měl totiž problém dostat se do maličkého aerodynamického kupé. Ve verzi bez střechy auto existovalo pouze ve filmu, jedná se o jediné dva kusy na světě.