Článek
Oba modely vycházejí z kupé a spideru SF90, nadále využívají čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a pomoc tří elektromotorů – dvou pro přední nápravu a jednoho mezi motorem a převodovkou. Výkon pro verzi XX roste na celkových 1016 koní proti 986 koním u standardního SF90 Stradale.
Samotný osmiválec ve verzi XX dává 586 kilowattů, 786 koní místo 573 kW, 769 koní. Motor má nové písty, specifické opracování spalovací komory a leštěné sací a výfukové potrubí. Sání je blíže k přepážce kabiny, aby se do interiéru dostalo více zvuku motoru. Inženýři také odstranili systém sekundárního vzduchu, aby vozu ušetřili 3,5 kilogramu.
Elektromotory také dostaly vylepšený výkon na celkových 171 kW, 229 k oproti 162 kW, 217 k. Kapacita baterie zůstává na 7,9 kilowatthodiny. Při jízdě výhradně na elektrický pohon je dojezd stále 25 kilometrů a nejvyšší rychlost v elektrickém režimu zůstává nezměněna na 135 km/h.
Když je SF90 XX v kvalifikačním jízdním režimu, je k dispozici nová funkce dodatečného posílení elektromotorů. Systém přidává více výkonu při výjezdu ze zatáčky a Ferrari tvrdí, že tato funkce zkracuje časy na kolo na okruhu Fiorano o 0,25 sekundy.
Převodovka je stále osmistupňová dvouspojková s upraveným softwarem. Oba modely dosahují rychlosti 100 km za hodinu za 2,3 sekundy a maximální rychlosti 320 km/h.
Novinka má vylepšené brzdění díky přepracovaným předním třmenům a lepšímu chlazení. Zadní kotouče mají 390 milimetrů místo standardních 360 mm.
Vizuálně se verze XX liší větším předním splitterem, který nasměruje vzduch pod vůz, aby odváděl proudění do přepracované podlahy. Automobilka uvádí, že vyrábí o více než 45 kg více přítlaku při rychlosti 250 km/h než běžný model.
První SUV od Ferrari jde na dračku, zákazníci čekají roky
Tam, kde má stávající vozidlo široký vývod na kapotě, Ferrari přidává SF90 XX sofistikovanější aerodynamické prvky. Pár kanálků je na každé straně nosu a další dva jsou blízko středu. Na každém předním blatníku jsou tři žábry.
Zadní části je věnována stejná pozornost. Dva vstupy jsou na krytu motoru hned za střechou. Nechybí ani revize otvorů v blatnících a hned za nimi jsou tři žábry.
Úplně vzadu Ferrari nainstalovalo pevné křídlo. Značka říká, že se jedná o první model schválený pro silniční provoz od F50, který jej má ve standardní výbavě z továrny.
Změny v interiéru jsou spíše drobné. SF90 XX má palubní desku z Alcantary a spoustu obložení z uhlíkových vláken. Volič řazení je více vpředu. Sedadla vypadají jako jednodílná, ale elastický lem spojuje horní a spodní část, takže cestující si mohou nastavit opěradlo.
Verze XX je tradičně určena pro nejvěrnější klienty, cenu ani dostupnost italská automobilka nekomentuje.