Hlavní obsah

I nejsilnější A4 už má novou verzi. Audi RS4 Avant vypadá nasupeně

Nejostřejší varianta Audi A4 je na světě s inovovaným designem. Obavy se nenaplnily, vozu zůstal benzínový šestiválec o výkonu 450 koní. Největší změny jsou v designu a infotainmentu, přesto je chytrá čtyřkolka zajímavá i v útrobách.

Foto: Audi

Audi RS4 Avant

Článek

Stejně jako civilní verze Audi A4 a zálesácký Allroad, i nejostřejší RS4 Avant byla představena v novém hávu. A stejně jako u všech ostatních variant, ani zde není novinek moc - soustředí se na vzhled.

Audi A4 má po faceliftu, přiblížila se větším sourozencům

AutoMoto

Největších změn si pozorovatel všimne zepředu - maska chladiče je větší, dokonce i ve srovnání s civilní A4. Nad ní, těsně pod kapotou, je ještě jeden úzký otvor. Tedy, „otvor” - na fotkách vypadá zaslepeně. Po stranách vidíme nová světla, ovšem s tmavšími vnitřnostmi; na přání mohou mít technologii LED Matrix.

Foto: Audi

Záď je střídmější, než u větší sestry RS6 Avant.

V zadní části stojí za zmínku nárazník, který nedostal „lešení” po vzoru nedávno představené RS6 Avant. Se dvěma gigantickými koncovkami výfuku a atrapou difuzoru mezi nimi tak vypadá ještě celkem střízlivě.

Změny v kabině jsou také v linii toho, co už se představilo v civilních variantách. Otočný ovladač na středovém tunelu zmizel, infotainment se nově ovládá jen 10,1” dotykovou obrazovkou nebo hlasem, klimatizaci zůstala fyzická tlačítka.

Foto: Audi

Uvnitř je nový hlavně infotainment.

Pod kapotou zůstává vše při starém, RS4 na rozdíl od verze S4 zůstává u benzínového motoru. Zde je to 2,9l šestiválec se dvěma turbodmychadly, který dává 450 koní a 600 Nm. Zajímavostí je, že nejvyšší točivý moment je dostupný v extrémně širokém pásmu otáček od 1900 do 5000.

První jízda s novým Audi A4 Allroad: Skvělý všestranný dostavník

AutoMoto

Sílu motoru přenáší na asfalt osmistupňový automat a stálý pohon všech kol quattro, který standardně posílá 60 % točivého momentu na zadní nápravu. V zatáčkách dokáže přibrzdit vnitřní kola tak, že na ta vnější putuje síly více, což řidiči pomůže oblouk obkroužit. Jak moc dokáže potlačit nedotáčivost vrozenou motoru podélně před přední nápravou, ale zjistíme, až když se s RS4 Avant svezeme.

Foto: Audi

Pohon všech kol má pomáhat autu zatáčet.

Vůz s řidičem váží 1820 kilogramů, na stovku zrychlí za 4,1 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h. Pokud dynamiku využívat nebudete, RS4 Avant by měl zvládnout jezdit za 9,2 litru benzínu na 100 km.

Novinka bude k mání u dealerů od prosince letošního roku a první cena, platná pro některé části Evropy, je 81 400 eur, tedy necelého 2,1 milionu korun. Jaká bude přesná cena v ČR, zatím není známo.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám