Hlavní obsah

I autonomní vozy musí řidič korigovat

V Kalifornii musí firmy, které testují autonomní vozy, hlásit každý zásah řidiče do řízení, kdy autonomní ovládání selhalo. A tak k prvnímu lednu 2016 můžeme říct, že automaticky řízené vozy musely být korigovány ve 2894 případech.

Foto: Volvo

Autonomní Volvo IntelliSafe

Článek

Podívejme se například na Google. Ten od září 2014 do listopadu 2015 ve svých 53 testovacích vozech zaznamenal celkem 272 případů, kdy musel řidič nějakým způsobem opravovat automatické řízení. Z toho 69x musel řidič zasáhnout opravdu silně, aby odvrátil nehodu.

To je docela velké číslo, ale musíme jej vztáhnout k tomu, kolik kilometrů auta najela. Google v této statistice drtivě vede. Četnost zásahů do řízení je každých 2511,7 km!

Ostatní výrobci jsou na tom drtivě hůř. Například v případě firmy Mercedes-Benz, která s autonomními vozy najela 3605 km, musel mít řidič ruce téměř neustále na volantu, bylo zaznamenáno celkem 1051 zásahů. To znamená, že každého 3,4 kilometru musel řidič korigovat automat. A to na tom Mercedes není nejhůř.

Počet zásahů do autonomního řízení na silnicích Kalifornie
NajetoKorekce řízeníČetnost
Bosch1505,5 km6252,4 km
Delphi26 825,8 km51152,5 km
Google683 173 km2722511,7 km
Nissan2391,5 km10622,6 km
Mercedes-Benz3605 km10513,4 km
Tesla-0-
Volkswagen24 061 km26092,5 km

Je tedy vidět, že cesta k autonomním vozům je trnitá a ještě celkem dlouhá. Ale vzhledem k tomu, kolik značek a firem se pokouší tuto metu překonat, je možné, že budeme s rychlostí nastolení nuly překvapeni.

Výběr článků

Načítám