Článek
Golf GTI je legenda mezi auty kategorie hot hatch, tedy hatchbacky s výkonem přes 200 koní, kterými můžete každodenně jezdit do práce a o víkendu je provětrat na závodním okruhu. Hyundai letos přichází se svým prvním sportovním modelem, který vyhází z hatchbacku i30.
České ceny za i30 N jsou nastavené právě proti Golfu GTI, který je o zanedbatelných 90 korun levnější. Hyundai za svou 250k verzi chce 699 990 korun, proti golfu ale nabízí kompletní výbavu a o 20 koní vyšší výkon. Další konkurent - Octavia RS (230 k) přijde na 696 900 korun, proti dvěma výše zmíněným konkurentům ale nejde o hatchback, nýbrž o liftback. A Focus ST o výkonu 250 koní v Česku stojí 725 tisíc.
K i30 N nemusíte prakticky nic dokupovat - střešní okno za 25 tisíc je u sportovního auta nesmysl, takže připlácí se pouze 17 tisíc za metalický lak. Kdo chce o 25 koní výkonnější verzi s lepšími brzdami (přední kotouče mají průměr 345/315 mm), aktivní klapkou výfuku, výztuhou v zavazadlovém prostoru a elektronickým samosvorným diferenciálem (mechanický v nabídce není), ten musí sáhnout pro dalších 40 tisíc.
Standardní i30 N stojí na 18palcových litých kolech, verze Performance má devatenáctipalcová kola a pneumatiky Pirelli s rozměry 235/35.
První ostrý Hyundai má 250 nebo 275 k
Hyundai i30 N je poháněn přeplňovaným motorem o objemu dva litry, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardní verze má 250 koní (184 kW), zatímco paket Performance zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 275 k (202 kW).
Obě verze mají stejný největší točivý moment – 353 Nm při 1450–4000 otáčkách, respektive 1450–4700 otáčkách u výkonnější verze. I slabší varianta se rozjede na 250 km/h, zrychlení 0–100 km/h je otázkou 6,4 sekundy, respektive 6,1 s.
Sportovní derivát i30 má v nabídce elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) s komfortním a sportovním režimem. Elektronická stabilizace je vypínatelná. Převodovka je výhradně manuální a má šest rychlostních stupňů.