Článek
Nová i30 byla, stejně jako všechny její předchozí verze a generace, vyvinuta v Technickém centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Pod designem je podepsán šéfdesigner Peter Schreyer. Vyrábí se ve Slezsku, v závodě v Nošovicích.
Hyundai i30 lze zatím koupit buď s litrovým benzínovým tříválcem 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW/120 k, nebo s turbodieselovou šestnáctistovkou 1,6 CRDi 81 kW/110 koní.
V případě benzínové verze zaplatíte bez deseti korun 400 tisíc, už v základu ale dostanete bohatou výbavu. Za turbodiesel připlatíte 50 tisíc a zároveň si musíte povinně dokoupit paket Plus za 40 tisíc, který zahrnuje full LED světlomety, navigaci s 8“ displejem a automatickou dvouzónovou klimatizaci.
Další motorizace půjdou objednávat od března.
Za 450 tisíc tak dostanete dieselové auto „v plné palbě”. Připlácí se pouze za automatickou převodovku (50 tisíc) nebo za metalický lak (17 tisíc). Ceny jsou zatím zaváděcí, později v ceníku přibydou i další výbavové stupně a nové motorizace. Záruka na i30 je pětiletá, bez omezení počtu najetých kilometrů.
Základní výbava obsahuje autonomní brždění do 180 km/h, systém pro udržování v jízdních pruzích, 6 airbagů, vyhřívání volantu a předních sedaček, rádio s pětipalcovým displejem, 16palcová litá kola, tempomat, samočinné přepínání dálkových světel, elektrická ovládaná okna (i vzadu), manuální klimatizaci nebo zadní parkovací kameru.
Octavia vyjde dráž
Omlazená octavia s litrovým tříválcem (85 kW) je sice jenom o osm tisíc korun dražší, ani zdaleka není tak dobře vybavená jako zaváděcí edice Symbol u Hyundaie i30.
V akční výbavě Fresh zaplatíte za srovnatelně vybavenou octavii s podobně výkonným motorem o zhruba 37 tisíc korun více, a to ještě nebudete mít zadní parkovací kameru ani automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.