Článek
Nový vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V s nejvyšším výkonem 145 kW na českém trhu nahrazuje původní třílitrový motor o výkonu 138 kW a ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby poskytuje luxusnímu sedanu sportovní zrychlení z klidu na stovku za 8,6 sekundy. Kromě nové pohonné jednotky na sebe poutá pozornost také mimořádně bohatá standardní výbava. V ní nechybějí ani prvky, jež jsou u konkurentů vždy za příplatek. Jde třeba o kožené čalounění sedaček, stěrače ovládané dešťovým senzorem, výškově i podélně elektricky nastavitelný, dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52 se softwarem pro Českou republiku.
Pružný motor
Nový třiapůllitrový vidlicový šestiválec je díky 24ventilovému rozvodu a flexibilnímu systému řízení značně pružný a kromě vysokého výkonu dosahuje i vynikající maximální hodnoty točivého momentu 292 Nm při 3500 ot./min. Pětistupňová automatická převodovka má první čtyři stupně relativně krátké podporující akceleraci a sportovní odezvu vozu, pátý rychlostní stupeň pak je dlouhým rychloběhem snižujícím hlučnost a spotřebu paliva při dlouhých dálničních cestách.
Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru. Právě ve sportovním modu vůz dosahuje zmíněného zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s stejně jako maximální rychlosti 230 km/h. Ve srovnání s předchozím modelem XG to znamená akceleraci lepší o 0,9 sekundy a maximální rychlost vyšší o 5 km/h.
I vyhřívané sedačky
Nejvýraznější odlišností nového modelu XG 3,5i V6 jsou stříbrně zabarvená boční směrová světla namísto předchozí žluté barvy. Stejně tak přední mlhové světlomety už nemají žluté krycí sklo, ale jsou čiré. Stylisticky přepracovány byly zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však nyní vpředu spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Součástí standardní výbavy jsou nová 16palcová litá kola obutá do pneumatik Michelin o rozměru 205/60 VR16. Vůz je možno objednat ve dvou pastelových a v osmi metalických barvách.
Po zapnutí zapalování uvítá řidiče ve voze Hyundai XG 3,5i V6 elektroluminiscenční přístrojová deska, jejíž jasně svítící ukazatele jsou zárukou spolehlivé čitelnosti. Stejně jako u předchozího modelu, i u nového XG je cestujícím k dispozici samočinná klimatizace či vyhřívání předních sedaček. Přepracován byl displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé prvky byly zavedeny kvůli zvýšení komfortu zcela nově. Jde zejména o automatické stěrače ovládané dešťovým senzorem, příčně i podélně elektricky nastavitelný volant či navigační systém. Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, tak při případném nárazu dojde pouze k aktivaci vzduchových vaků na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla. Kromě zmíněných prvků je součástí standardní výbavy ještě protiblokovací systém brzd (ABS) s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD), protiprokluzový systém (TCS) a dále třeba elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce s pamětí, tempomat, příprava pro autorádio se šesti reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace s čidlem znečištění vzduchu přepínajícím samočinně na jeho vnitřní cirkulaci a mnoho dalších prvků.
Nový model Hyundai XG 3,5 V6 je už k mání u všech autorizovaných prodejců značky Hyundai. Základní cena na českém trhu byla stanovena na 989 900 Kč.