Článek
„Po měsících příprav a stovkách tisíc testovacích kilometrů je na světě designově i technicky modernizovaný vůz s řadou novinek v nabídce,“ uvedl mluvčí automobilky Pavel Barvík.
Nový Hyundai i30 je nejnovější generací vozu, který značku zastupuje v segmentu C, tedy nižší střední třídě. Od listopadu 2008, kdy se tento model začal jako první vůz ve slezské automobilce vyrábět, prošel několika modernizacemi.
„Od roku 2008, kdy jsme u nás vyrobili první kus tohoto modelu, jich po světě jezdí více než milion. Dodáváme je především na evropské trhy, a to v unikátní kombinaci verzí hatchback, fastback, kombi i sportovně laděné řady i30 N,“ uvedl Barvík.
Mild-hybridně
Po modernizaci zaujme především příď. Širší maska a užší LED světlomety dodávají vozu agresivnější výraz. Odlišnou grafiku mají i zadní svítilny. Linii N Line, která tradičně přidá ještě více dramatu, nově můžete pořídit i pro kombi.
Uvnitř krom nových výdechů klimatizace a některých materiálů najdete především vylepšený infotainment s větší obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, samozřejmostí je podpora aplikací pro chytré telefony.

Hyundai i30 po faceliftu.

Hyundai i30 před faceliftem.
Hyundai do tří pohonných jednotek implementoval 48V mild-hybridní ústrojí, které pomocí startér-generátoru pomáhá při akceleraci, rekuperaci brzdné energie a zlepšuje spotřebu paliva při nízké zátěži.
Týká se to tříválce 1.0 T-GDI o výkonu 88 kilowattů, turbodieselu 1.6 CRDi ve verzi se 100 kW a nově vyvinutého čtyřválce 1.5 T-GDI (118 kW). Vždy s manuální či dvouspojkovou převodovkou.
K mání jsou i tři další motorové volby. Základem je patnáctistovka s 81 kW. Nabídku zahrnuje i tříválec 1.0 T-GDI s 88 kW bez mild-hybridního ústrojí a slabší turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW). Zapracováno bylo na jízdních asistentech, včetně držení uprostřed jízdního pruhu či upozornění na odjíždějící vozidlo před vámi.
Modernizované provedení vstoupilo na český trh v dubnu. Pětidveřový hatchback s novým základním motorem 1.5i CVVT začíná na akční ceně 319 990 korun.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1500 aut denně, loni vyrobila 309 500 vozů. V roce 2018 vytvořil podnik zisk 7,22 miliardy korun a tržby 129,26 miliardy korun.
Kromě nových modelů i30 hatchback, fastback a kombi vyrábí také modely i30 N, Kona Electric a Tucson. Továrna má 3300 zaměstnanců, dalších 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.