Hlavní obsah

Hyundai v Nošovicích zahájil výrobu inovované i30

Automobilka Hyundai v pondělí v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájila výrobu nového modelu i30. Novinka se měla poprvé ukázat v březnu na zrušeném ženevském autosalonu. Má nový design, vyspělé funkce z oblasti konektivity a na přání také elektrifikovaný, částečně hybridní pohon 48 V.

Hyundai i30 po faceliftuVideo: Hyundai/Novinky.cz

Článek

„Po měsících příprav a stovkách tisíc testovacích kilometrů je na světě designově i technicky modernizovaný vůz s řadou novinek v nabídce,“ uvedl mluvčí automobilky Pavel Barvík.

Nový Hyundai i30 je nejnovější generací vozu, který značku zastupuje v segmentu C, tedy nižší střední třídě. Od listopadu 2008, kdy se tento model začal jako první vůz ve slezské automobilce vyrábět, prošel několika modernizacemi.

Vláda povolila, aby do Nošovic přijely stovky korejských odborníků Hyundai

AutoMoto

„Od roku 2008, kdy jsme u nás vyrobili první kus tohoto modelu, jich po světě jezdí více než milion. Dodáváme je především na evropské trhy, a to v unikátní kombinaci verzí hatchback, fastback, kombi i sportovně laděné řady i30 N,“ uvedl Barvík.

Mild-hybridně

Po modernizaci zaujme především příď. Širší maska a užší LED světlomety dodávají vozu agresivnější výraz. Odlišnou grafiku mají i zadní svítilny. Linii N Line, která tradičně přidá ještě více dramatu, nově můžete pořídit i pro kombi.

Uvnitř krom nových výdechů klimatizace a některých materiálů najdete především vylepšený infotainment s větší obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, samozřejmostí je podpora aplikací pro chytré telefony.

Foto: HMMC

Hyundai i30 po faceliftu.

Foto: Hyundai

Hyundai i30 před faceliftem.

Hyundai do tří pohonných jednotek implementoval 48V mild-hybridní ústrojí, které pomocí startér-generátoru pomáhá při akceleraci, rekuperaci brzdné energie a zlepšuje spotřebu paliva při nízké zátěži.

Týká se to tříválce 1.0 T-GDI o výkonu 88 kilowattů, turbodieselu 1.6 CRDi ve verzi se 100 kW a nově vyvinutého čtyřválce 1.5 T-GDI (118 kW). Vždy s manuální či dvouspojkovou převodovkou.

K mání jsou i tři další motorové volby. Základem je patnáctistovka s 81 kW. Nabídku zahrnuje i tříválec 1.0 T-GDI s 88 kW bez mild-hybridního ústrojí a slabší turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW). Zapracováno bylo na jízdních asistentech, včetně držení uprostřed jízdního pruhu či upozornění na odjíždějící vozidlo před vámi.

Ostrý hatchback na obzoru. Hyundai poutá na i20 N

AutoMoto

Modernizované provedení vstoupilo na český trh v dubnu. Pětidveřový hatchback s novým základním motorem 1.5i CVVT začíná na akční ceně 319 990 korun.

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1500 aut denně, loni vyrobila 309 500 vozů. V roce 2018 vytvořil podnik zisk 7,22 miliardy korun a tržby 129,26 miliardy korun.

Kromě nových modelů i30 hatchback, fastback a kombi vyrábí také modely i30 N, Kona Electric a Tucson. Továrna má 3300 zaměstnanců, dalších 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.

Související články

Nový Hyundai Elantra se zbavil oblin

Jihokorejský sedan Hyundai Elantra se představil světu v nové generaci. Technologicky i designově se oblíbený model posunul vpřed, ale v Evropě si ho...

Výběr článků

Načítám