Článek
Nošovický závod Hyundai bude i nadále vyrábět dvě verze elektrické kony s odlišnou kapacitou akumulátorů, obě varianty však nabídnou vyšší výkon i dojezd než doposud.
Kona Electric s elektromotorem o výkonu 160 kW je vybavena sadou akumulátorů o kapacitě 65,4 kWh a dosahuje dojezdu 514 km. Základní verze nabídne akumulátor s kapacitou 48,4 kWh a elektromotor o výkonu 114,6 kW.
Bateriové články jsou vyráběny v závodu LG Energy Solution v polské Wrocławi, baterie jsou pak do finální podoby kompletovány v nošovické průmyslové zóně v provozu společnosti Mobis.
Jak také v pátek sdělili zástupci automobilky, do vývoje nového modelu významně promluvili odborníci z nošovického závodu. Dříve spolupracovali nošovičtí inženýři s vývojovým centrem až od momentu, kdy tamní vývojáři připravili prototyp, nově se zapojují do vývoje již v době přípravy výkresové dokumentace.
„Ovlivňujeme tak už výkresy, ne až prototypy. Díky tomu se nám otevírá možnost ovlivnit charakter a parametry auta, ale také zohlednit specifika našeho závodu,“ uvedl vedoucí subdivize výroby Martin Klíčník.
Hyundai Kona vstupuje na český trh. Cena začíná nad půlmilionem
Za tři a čtvrt roku od zahájení výroby první generace modelu Kona Electric zde bylo vyrobeno téměř 105 tisíc těchto vozů, což je asi desetinový podíl v celkové produkci nošovického závodu. Více než čtyř pětiny výroby byly určeny pro čtyři evropské trhy – konkrétně Německo, Francii, Norsko a Nizozemsko.
Stejně jako doposud se kona bude i v nové generaci vyrábět rovněž v Jižní Koreji, a to i se spalovacími a hybridními motory. V Česku vznikají jen elektromobily. Elektrické verze vyrobené v Jižní Koreji putují primárně na tamní trh a další zámořské destinace.