Článek
Veloster patřil k nejméně prodávaným autům v Česku, roční registrace byly v řádech jednotek kusů. Nezvyklá kombinace, kdy na straně řidiče jsou jedny dveře a na opačné dvoje, zůstala zachována. Proti předchůdci má nový veloster šestiúhelníkovou masku chladiče a výraznější zadní světla, protažená do boků. Celkově působí mohutněji a dospěleji. Pořád má ale netypický vzhled, který se asi ne každému bude zamlouvat.
Zato dříve nedostupná sportovní verze N vypadá výborně. Je to díky červeným linkám kolem vozu, agresivnější přední masce, velkým koncovkám výfuku, difuzoru a výraznému černému zadnímu spoileru. Kola mají velikost devatenáct palců. Když postavíte oba velostery vedle sebe, základní provedení proti „enku” vypadá neduživě.
Vrcholná verze má 275 koní
Sportovní provedení dostalo týž motor jako v testech chválená i30 N. Znamená to tak 202 kW a tedy 275 koní plus největší točivý moment 353 Nm. Nejvyšší rychlost nebyla zveřejněna (bude se patrně blížit 250 km/h).
Základní provedení má v nabídce dva benzínové motory: atmosférický dvoulitr naladěný na 108 kW (147 k) a v případě verze Veloster Turbo pak přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI naladěný na 148 kW, respektive 201 koní.
Veloster se stejně jako v případě první generace bude vyrábět v Jižní Koreji. Zatím není jasné, zda se bude prodávat i v Evropě, v Severní Americe budou dodávky zahájeny v první polovině letošního roku, v případě verze N pak o něco později.