Článek
Obě provedení, dodávané v karosářském provedení liftback, mají stejnou velikost a rozměrově jsou na úrovni modelů nižší střední třídy. V praxi to znamená délku 4470, šířku 1820 a výšku 1450 mm. Elektrickou verzi poznáte podle kompletně zakrytované masky chladiče, hybridní provedení ji má černou, s klasickými lamelami.
Karoserie s velmi dobrým aerodynamickým odporem cx=0,24 působí o trochu atraktivněji než v případě tradiční Toyoty Prius. Oba modely se vyrábí v závodě Ulsan na jihu Koreje.
Ioniq Hybrid je poháněn zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI o výkonu 105 koní (77 kW) a maximálním točivým momentem 147 Nm. Klasickému spalovacímu motoru pomáhá ještě malý elektromotor s největším výkonem 32 kW (43 k) a 170 Nm točivého momentu. Převodovka je dvouspojková, šestistupňová.
Elektrický motor je napájen z baterií s kapacitou 1,56 kWh, umístěných pod zadními sedadly. Největší výkon pak činí 103 kW (141 koní) a 265 Nm. To stačí k dosažení rychlosti 185 km/h a kombinované spotřebě 3,4 l/100 km, která ale v praxi bude vzhledem k zastaralému měřícímu cyklu dosažitelná jen při plně nabitých bateriích na trase ne delší než sto kilometrů.
Elektrická verze má dojezd 280 km
Druhá varianta příznačně pojmenovaná Ioniq Electric spoléhá výhradně na elektromotor. Ten nabízí 88 kW (120 k) a 295 Nm. Nejvyšší rychlost je omezena na 165 km/h, „stovku” elektroauto zvládne za 10,2 sekundy. Důležitější je ale hodnota dojezdu a ta dosahuje teoreticky až 280 kilometrů.
Zatímco hybridní provedení má zadní víceprvkovou nápravu, elektrická verze musí spoléhat na konstrukčně jednodušší vlečenou nápravu. Hybridní verze váží 1370 kilogramů, elektrická je tlustší - na váze ukáže 1420 kg. Liší se i objem zavazadelníku - elektrická verze má kvůli umístění baterií 35 litrů, hybridní nabídne 443 litrů.
Oba modely mají klasicky pětiletou záruku. Na akumulátory poskytuje Hyundai garanci osm let, respektive 200 tisíc kilometrů. Hybrid je za 669 990 korun, čistě elektrická varianta je o 160 tisíc dražší.