Článek
Beijing Hyundai Motor je společným podnikem jihokorejské automobilky Hyundai Motor a čínské firmy Beijing Automotive Group Co (BAIC). Hyundai, který vyrábí také v České republice, nyní upravuje svou strategii pro čínský trh v reakci na ostrou cenovou konkurenci a slábnoucí poptávku.
Továrna zahájila výrobu v roce 2017 s kapacitou 300 000 vozů ročně. „Hyundai Motor pracuje na různých opatřeních ke zlepšení výkonu v Číně. Plánujeme podpořit snahu o zvýšení ziskovosti optimalizací výroby,“ řekl agentuře Reuters mluvčí jihokorejské automobilky. „O kupcích a časovém harmonogramu prodeje ještě nebylo rozhodnuto,“ dodal.
Automobilka Hyundai už v červnu oznámila, že bude pokračovat v restrukturalizaci čínských aktivit a že se zaměří na jejich ziskovost. Podnik měl v minulosti v Číně pět továren, jednu z nich ale prodal už v roce 2021. Automobilka plánuje, že bude v Číně provozovat časem jen dvě továrny.
Hyundai se spolu se svou sesterskou společností Kia Motors řadí z hlediska počtu prodaných aut mezi pět největších automobilek na světě. Firmy se ale v posledních letech potýkají s poklesem prodeje v Číně.
Zničme staré legendy, volá BYD po bližší spolupráci čínských automobilek
Automobilka Hyundai teď nicméně rozšiřuje své aktivity v sousední Indii. Minulý týden oznámila, že se dohodla na koupi továrny amerického konkurenta General Motors (GM) v západoindickém státě Maháráštra.
Továrna GM má výrobní kapacitu 130 000 vozů ročně. Automobilka Hyundai už v prvním pololetí zvýšila svou výrobní kapacitu v Indii o 70 000 na 820 000 vozů ročně. Převzetí továrny GM má firmě pomoci dosáhnout v Indii výroby zhruba milionu vozů ročně.
V listopadu 2008 Hyundai oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.