Článek
Design i technika vycházejí z běžného modelu i30. Sportovní verze N, jejíž písmeno odkazuje na závodní okruh Nürburgringu, kde automobilka testovala a má zde i svou základu, dostala agresivnější přední i zadní nárazníky, větší jsou i otvory pro přívod vzduchu.
Ve spodní části předního a zadního nárazníku najdete červenou linku - kde se Hyundai inspiroval, je fanouškům Golfu GTI zřejmé. Vše korunuje zadní spoiler. Koncovky výfuku jsou zdvojené (každá na jedné straně), kola mají rozměr minimálně 18 palců, v nabídce jsou také o palec větší.
Hyundai i30 N je poháněn přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litry, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardní verze má 250 koní (184 kW), zatímco paket Performance zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 275 k (202 kW).
Obě verze mají stejný největší točivý moment - 353 Nm při 1450-4000 otáčkách, respektive 1450-4700 otáčkách u výkonnější verze.
I slabší varianta se rozjede na 250 km/h, zrychlení 0-100 km/h je otázkou 6,4 sekundy, respektive 6,1 s.
Jen tak mimochodem: 275koňová verze Hyundaie je při zrychlení 0-100 km/h o desetinu rychlejší (a má výkonnější motor, když jsme u toho) než Volkswagen Golf GTI Performance.
Sportovní derivát i30 má v nabídce elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) s komfortním a sportovním režimem. Elektronická stabilizace je vypínatelná. Převodovka je výhradně manuální (jak jinak) a má šest rychlostních stupňů.
Elektronický samosvorný diferenciál, prodej v září
Pro lepší jízdní vlastnosti nechybí ani elektronicky řízený samosvorný diferenciál E-LSD (Electronic Limited Slip Differential), který točivý moment v zatáčce cíleně usměrňuje ze zatíženého kola. Tuto užitečnou funkci ale dostanete výhradně s paketem Performance.
Nechybí ani spíše nechtěná funkce, a to elektronický generátor sportovnějšího zvuku, výkonnější verze Performance dostala výfuk s aktivní klapkou. Sportovní i30 váží 1400 kg, výkonnější verze pak o devět kilogramů více.
Prodejní ceny zatím výrobce nezveřejnil. Auto se začne prodávat v září a vzhledem k tomu, že se inspirovalo těmi nejlepšími ostrými hatchbacky, bude velmi zajímavé sledovat, jak si povede prodejně.
Teoretickými parametry je to zcela srovnatelné auto a jestli Hyundai nasadí třeba o desítky tisíc nižší cenu, než má evropská konkurence, leckomu nebude vadit absence historického odkazu jako třeba u Golfu GTI.