Článek
Ostrý Hyundai Ioniq 5 N vstoupil do poslední fáze testování na Nürburgringu před svým globálním představením na červencovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Hyundai již nějakou dobu usilovně pracuje na vývoji prvního elektromobilu opatřeného štítkem N a strávil značnou dobu jeho zdokonalováním jak v Namyangu v Jižní Koreji, tak v jeho evropském testovacím centru na Nürburgringu. Automobilka uvádí, že prototypy zde mají za sebou více než 10 000 km testů odolnosti a nyní je uprostřed dalších 10 000 km testů.
Bylo provedeno mnoho vylepšení, aby bylo zajištěno, že vůz bude na okruhu schopnější než standardní Ioniq 5. Například obsahuje režim baterie, který předem nastaví teplotu článků na jejich energeticky nejúčinnější teplotu.
Tento systém obsahuje režimy „Drag“ a „Track“. První optimalizuje teplotu pro rychlé starty, zatímco v režimu Track systém snižuje teplotu baterie, aby zvýšil počet kol, která vůz může ujet.
K dispozici je také nový režim N Race. Zahrnuje nastavení „Sprint“, které upřednostňuje plný výkon podle potřeby řidiče, zatímco režim „Endurance“ maximalizuje dojezd vozu na trati omezením náhlých výkonových špiček. Inženýři také vytvořili nový rekuperační brzdový systém pro vůz, který sám o sobě nabízí až 0,6 G zpomalovací síly. Vůz má také zvětšené brzdové kotouče o průměru 400 mm.
Systém N Active Sound + používá 10 reproduktorů, včetně dvou vnějších, se třemi různými zvukovými tématy. Jeden z těchto režimů simuluje praskání a rány z výfuku. Pak je tu N e-Shift, která simuluje řazení řízením točivého momentu motoru ve snaze napodobit osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.