Hlavní obsah

Hyundai ukázal karbonová kola pro vozy řady N

Vysoce výkonný elektromobil Ioniq 5 N bude možné obout do podstatně lehčích kol. Hyundai v rámci spolupráce se specialistou na kola, společností Dymag, a také s odborníky na kompozitní materiály z Hankuk Carbon připravil prototyp 21palcového lehkého kola.

Foto: Dymag

Karbonové kolo pro Hyundai Ioniq 5 N

Článek

Karbonová kola byla dosud vyhrazena jen nejdražším exotickým vozům, s rozvíjející se technologií s tímto materiálem začínají koketovat i mainstreamové automobilky.

Díky propleteným uhlíkovým vláknům je takové kolo pevnější a především lehčí, což snižuje nejen celkovou, ale především neodpruženou hmotnost, díky čemuž může odpružení pracovat lépe.

Kolo pro vozy divize N má hybridní konstrukci, která kombinuje vnější ráfek z uhlíkových vláken s kovaným kovovým středem. Díky tomu úspora hmotnosti činí mezi 40 až 50 procenty hmotnosti ve srovnání s běžnými litými koly stejné velikosti.

Není to jen Ioniq 5 N, který dostane tato lehká kola. Hyundai zmiňuje, že budou nabízena pro další výkonné modely, které jsou součástí rostoucího portfolia značky N. Dymag spolupracuje s dalšími výrobci automobilů a vyvinul řadu karbonových hybridních kol různých velikostí od 18 do 23 palců, přičemž ještě větší sady 24 a 25 palců přijdou později v tomto roce.

Zatím jde o prototyp, který se do nabídky teprve chystá. Cenu tak zatím Korejci nezveřejnili, určitě však nepůjde o levnou záležitost.

Hyundai představuje zběsilou verzi elektromobilu Ioniq 5. Má 650 koní i falešné stupně převodovky

AutoMoto

Hyundai Kona vstupuje na český trh. Cena začíná nad půlmilionem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám