Článek
Karbonová kola byla dosud vyhrazena jen nejdražším exotickým vozům, s rozvíjející se technologií s tímto materiálem začínají koketovat i mainstreamové automobilky.
Díky propleteným uhlíkovým vláknům je takové kolo pevnější a především lehčí, což snižuje nejen celkovou, ale především neodpruženou hmotnost, díky čemuž může odpružení pracovat lépe.
Kolo pro vozy divize N má hybridní konstrukci, která kombinuje vnější ráfek z uhlíkových vláken s kovaným kovovým středem. Díky tomu úspora hmotnosti činí mezi 40 až 50 procenty hmotnosti ve srovnání s běžnými litými koly stejné velikosti.
Není to jen Ioniq 5 N, který dostane tato lehká kola. Hyundai zmiňuje, že budou nabízena pro další výkonné modely, které jsou součástí rostoucího portfolia značky N. Dymag spolupracuje s dalšími výrobci automobilů a vyvinul řadu karbonových hybridních kol různých velikostí od 18 do 23 palců, přičemž ještě větší sady 24 a 25 palců přijdou později v tomto roce.
Zatím jde o prototyp, který se do nabídky teprve chystá. Cenu tak zatím Korejci nezveřejnili, určitě však nepůjde o levnou záležitost.