Článek
O Hyundai i30 N, sportovní verzi modelu nižší střední třídy, zatím není známo mnoho. Jen několik kusých informací. O pohon se bude starat vpředu umístěný přeplňovaný čtyřválec o výkonu 250 koní, v silnější verzi údajně až 275 koní.
Poháněná budou s největší pravděpodobností pouze přední kola, vždyť žádný z nejbližších konkurentů nenabízí nic víc než „předokolku”. A zda dostane do vínku samosvorný diferenciál nebo alespoň jeho elektronickou náhražku, to vám zatím říci nedokážeme.
Jak první pokus o sportovní auto s logem Hyundai dopadne, bychom měli vědět nejpozději příští rok. Thierry Neuville, soutěžící v továrním týmu Hyundai Motorsport se speciálem kategorie WRC, který byl také na testování ve Švédsku, si jej velmi pochvaloval, a dokonce jej přirovnal k závodnímu autu. Ale to nelze brát jako bernou minci.
Sesterská Kia v Ženevě vyrukovala s pohledným kupé s pohonem zadních kol Stinger a moc bychom se divili, kdyby ostrá verze i30 zapadla pod průměrem.