Článek
Minulý týden firma oznámila, že z domácího trhu svolá do servisů 25 564 elektromobilů Kona. Kontrolu bude muset podle agentury Jonhap rovněž podstoupit 37 366 týchž vozů v Evropě a také 11 137 v Severní Americe. Časový harmonogram ke svolávání v prohlášení výrobce není.
Jihokorejské ministerstvo dopravy minulý týden uvedlo, že automobilka Hyundai z vlastní vůle svolává auta kvůli tomu, že baterie může zkratovat a že u ní hrozí vznícení.
Problém se netýká vozů z nošovického závodu. „Našich aut se to netýká. My máme jiného výrobce baterií. Svolání se týká aut vyrobených do března 2020, což je shodou okolností datum, kdy se elektromobily Kona začaly u nás v Nošovicích vyrábět,” řekl Petr Michník ze závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
Automobilka v Nošovicích zahájila sériovou výrobu vozu Kona Electric v polovině března jako prvního automobilu na elektrický pohon vyráběného v České republice.
Elektromobilů je čím dál víc, nejsou ale bez úskalí
Společnost LG Chem, která baterie do vozů Kona dodává, minulý týden uvedla, že příčinou vznícení nejsou defektní baterie a že příčina nebyla určena. Vůz testovala společně s jeho výrobcem a žádná z baterií se nevznítila.
Vozům Hyundai Kona svolaným v Jižní Koreji bude aktualizován software, některým modelům výrobce vymění baterii.
Elektrický Hyundai z Nošovic ujel na jedno nabití přes 1000 kilometrů
Společnost KB Investment & Securities odhaduje, že svolávací akce by mohla automobilku Hyundai vyjít až na 600 miliard wonů (12 miliard Kč), pokud baterii vymění u téměř 77 000 dotčených vozů po celém světě.