Článek
Střecha nového Hyundai Sonata v hybridní verzi je pokryta amorfním fotovoltaickým panelem, který nabíjí baterie. Samozřejmě že střecha není nijak velká plocha, ale podle dostupných informací dokáže dodat energii na 1300 kilometrů jízdy.
Ovšem ne automaticky. Na takové číslo musí auto stát každý den šest hodin na slunci. A číslo 1300 km se vztahuje na energii dodanou za celý rok. Je tedy spíše teoretické, ale můžeme z něj vyvodit, kolik energie v baterii přibude za jeden slunečný den - dost na 3,56 km jízdy.
Není to jediná novinka, která dělá nový model výjimečným. Má také systém Active Shift Control, což je elektronická regulace otáček motoru a převodovky. Počítačově se systém stále snaží co nejvíc přiblížit otáčky motoru a převodovky bez zbytečných ztrát. Tím tak dochází ke zrychlení řazení o 30 %, snížení spotřeby a lepšímu využití točivého momentu.
Sonata pod kapotou kombinuje zážehový dvoulitr se 112 kW (152 k) a elektromotor s 38 kW (51 k). To není moc, ale je třeba také porovnat točivé momenty: 188, resp. 205 N.m. Kombinovaný výkon systému má být 195 koní.
Motory spolupracují se šestistupňovou automatickou převodovkou. Průměrná spotřeba by měla být pod 5 l benzínu na 100 km. Hyundai bohužel zatím nechystá dovoz auta do ČR.