Článek
Hyundai Ioniq 5 N je vybaven dvěma elektromotory. Celkový výkon modelu je 448 kilowattů, 600 koní, a točivý moment dosahuje 740 newtonmetrů. Hodnoty lze ještě zvýšit na 478 kW, 650 k, a točivý moment 770 Nm se zapnutou funkcí N Grin Boost, která tyto hodnoty poskytne na 10 sekund.
Tehdy trvá akcelerace z nuly na 100 km/h jen 3,4 sekundy, maximální rychlost činí 260 km/h.
Hyundai nabízí model s baterií s nejvyšší kapacitou s dostupnými 84,0 kilowatthodinami. Disponuje 800voltovou technologií pro ultrarychlé nabíjení, které nabije baterii z 10 na 80 procent za 18 minut.
Řidič může optimalizovat parametry pomocí přípravy baterie, tedy vychlazení či ohřátí před tím, než požaduje plný výkon. Vybrat si lze mezi režimem Drag nebo Track. Track optimalizuje teplotu baterie tak, aby zajel co nejvíce kol. Režim Drag nabízí krátkou dávku maximálního výkonu.
Funkce N Race s dalšími dvěma režimy nabízí ještě větší kontrolu nad spotřebou energie vozu. Režim Endurance maximalizuje dojezd na trati, čehož je dosaženo omezením maximálního výkonu vozu. Režim Sprint dělá opak, upřednostňuje plný výkon. N Launch Control, který nabízí nastavení pro tři různé úrovně trakce, pomáhá vozu rychle startovat.
Dalším šikovným trikem je systém N Drift Optimizer, který umožňuje snadné dosažení a udržení řízeného smyku. Dokonce umí i simulovat kopání spojky používané u vozidel s pohonem zadních kol. Ioniq 5 N také přichází s distribucí točivého momentu s až 11 úrovněmi nastavitelnosti a elektronickým samosvorným diferenciálem.
Světovým autem roku je znovu elektrický hyundai
A aby těch softwarových hraček nebylo málo, ioniq dokonce umí i simulovat práci osmistupňové samočinné převodovky nebo vydávat zvuk spalovacího motoru. Zkrátka si hraje na ostrý hatchback se spalovacím motorem, jak je to jen možné.
Verze N má rovněž větší kola, kompletně přepracované odpružení a aktualizovaný regenerační brzdový systém. Přední brzdy mají čtyřpístkové třmeny a 400milimetrové kotouče, zadní mají kotouče 360mm.
Ioniq 5 N je díky odlišným nárazníkům větší než standardní model, o 40 mm širší ve spodní části a o 80 mm delší. Také sedí o 20 mm blíže k zemi. Vůz má spodní spoiler na nárazníku, aktivní vzduchové klapky a funkční síťovou vzduchovou clonu.
Nechybí kontrastní černé lemování s exkluzivní oranžovou barvou N na nárazníku, bočních prazích a zadním difuzoru. Obouvá 21palcová kovaná hliníková kola s pneumatikami Pirelli P-Zero vyladěnými pro elektromobil. Uvnitř Hyundai nainstaloval svůj nově navržený volant s logem divize N. Odlišná jsou také sedadla.
Hyundai zatím neprozradil cenu novinky, na přední trhy se má dostat zkraje příštího roku.