Článek
Kona je jedním z nejvšestrannějších modelů na dnešním automobilovém trhu. Zatímco na jedné straně se jedná o čistý elektromobil, opačným extrémem je ostrá verze N. Novinka se zařadí vedle modelů i20 N a i30 N. Mimo Evropu je k mání i Veloster N.
Od zmiňovaní příslušníků rychlé korejské rodiny si Kona N bere designové prvky. Včetně červeného lemování nárazníků nebo třetího brzdového světla ve tvaru trojúhelníku. Záď zdobí dvě velké koncovky výfuku, crossoveru sluší i devatenáctipalcová tmavě šedá kola, která jsou pro snížení neodpružené hmotnosti kovaná.
Korejci se pouští mezi malé ostré hatchbacky, Hyundai představuje i20 N
Uvnitř jinak fádní interiér rozsvítí typické bledě modré prvky na voliči převodovky či volantu, kde takto zbarvená tlačítka slouží k rychlé volbě jízdních režimů. Nová jsou také sedadla a grafika přístrojů.
Pod kapotou pracuje stejná technika jako v případě modelu i30 N Performance. Jde o turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kilowattů, 280 koní. Točivý moment vrcholí na hodnotě 392 newtonmetrů.
Test Hyundai i30 N Project C: To nejostřejší z Nošovic
Manuální převodovka si do ostré kony cestu nenašla, k dispozici je tak výhradně dvouspojková sedmistupňová skříň, která v nabídce i30 N figuruje coby alternativa. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 5,5 sekundy, maximální rychlost činí 240 km/h.
Hyundai zapracoval na tuhosti karoserie, přepracovaný podvozek má adaptivní tlumiče a předním poháněným kolům s trakcí pomáhá elektronicky řízený diferenciál.
Cenu novinky či datum uvedení na trh zatím automobilka neuvádí.