Článek
Ostré rysy, tradiční barva Performance Blue a snížený podvozek. To jsou hlavní body, které upoutají, když se na Hyundai Elantra N podíváte poprvé. S tímto sedanem si designéři hodně pohráli, vychází přitom z nedávno aktualizované běžné verze oblíbeného sedanu.
Přeplňovaný čtyřválcový motor 2,0 litru, napojený buď na šestistupňový manuál nebo osmistupňový dvouspojkový automat, poskytuje výkon 276 koňských sil, které posílá na přední kola. I díky elektronickému diferenciálu e-LSD pak vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,3 sekundy.
Mimo silný motor dostal sedan také novou nápravu, nové jsou i lépe chlazené brzdy a kotouče s průměrem 14,1 palce a pochopitelně i speciální devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot 4S. Řidiči bude k dispozici i nový systém NGS, který na krátký čas upraví plnící tlak a přidá výkon 10 koní. Samozřejmostí už je sportovní výfukový systém s možností regulovat jeho zvuk.
Uvnitř auta lze nalézt sportovní sedadla nebo nejnovější verzi infotainmentu od Hyundai. Řidiči pak poslouží nové funkce jako různé ukazatele teploty chladící kapaliny či motorového oleje.
O dostupnosti ani cenách Hyundai zatím nemluví. Očekává se ale, že se vůz jako první podívá na domácí trh v Jižní Koreji a koncem roku 2021 zamíří i za oceán do severní Ameriky. Oficiální prodej v České republice a potažmo v celé Evropě se neplánuje, bude tak nutné spolehnout se na individuální dovoz. Rodina modelů N tu ale čítá už tři modely, tedy i20, i30 a Kona.