Hlavní obsah

Hyundai představil svůj první zážehový motor s přímým vstřikováním

Novinky, Martin Žemlička

Hyundai představil nový benzínový motor, jenž má poprvé v historii automobilky přímé vstřikování paliva do válců. Jde o čtyřválec s výkonem 201 koní a 250 Nm točivého momentu.

Článek

Čtyřválcový motor 2.4 Theta II GDI má kompresní poměr 11,3:1 a v provedení pro korejský trh dosahuje největšího výkonu 148 kW (201 k) při 6300 otáček a největšího točivého momentu 250 Nm při 4250 otáček.

Vývoj nového motoru 2.4 Theta II GDI údajně trval 46 měsíců, přičemž si vyžádal náklady ve výši 170 miliard wonů (cca 2,5 miliardy Kč). Poprvé se tato jednotka uplatní od první poloviny roku 2010 v nedávno představené nové generaci vozů Sonata. Technika GDI bude následně použita i v ostatních modelech automobilek Hyundai a Kia.

Související témata:

Výběr článků

Načítám