Článek
Model i30 se nabízí jako hatchback a kombi. Oba vozy se dobře prodávají, přímým konkurentem nejprodávanějšího vozu v naší republice – Škody Octavia – je jen kombi, protože mladoboleslavský vůz hatchback nemá.
Od přelomu roku se to ale změní. Hyundai začne vyrábět stejnou karoserii liftbacku, jen s názvem fastback.
Auto bylo sníženo o 30 milimetrů oproti hatchbacku, takže vypadá mnohem sportovněji. Stejně tak se snížila světlost podvozku o 5 milimetrů. Jestli se změnila nějak i šířka vozu, to zatím výrobce neuvedl. Zato víme, že karoserie oproti hatchbacku narostla o nemalých 115 milimetrů, takže celkem má 4340 mm. Pro srovnání – Škoda Octavia má na délku 4670 mm.
Motorizace budou zpočátku dost chudé. Na startu nabídne auto jen dva benzínové agregáty, kde základním bude litrový tříválec T-GDI s výkonem 88 kW a točivým momentem 172 Nm.
Kdo žádá vyšší objem a výkon, ten sáhne po čtrnáctistovce se čtyřmi válci T-GDI se 103 kW a 242 Nm. Prvně jmenovaný bude mít jen manuální šestistupňovou převodovku, druhý navíc i sedmistupňový automat.
Příznivci nafťáků pak dostanou o chvíli později nové šestnáctistovky CRDi s výkony 81 a 100 KW. O obou bude možný jak manuál, tak i dvouspojkový automat.
Jelikož se auto začne prodávat až na přelomu roku, nejsou ještě hotové ceníky. Ale abychom měli nějaký rozsah – Hyundai i30 ve verzi hatchback stojí od 369 990 Kč, kombi pak od 384 900 Kč.