Hlavní obsah

Hyundai představil koncept elektrické rikši, ve které se při povodních nenamočíte

2:50
2:50

Poslechněte si tento článek

Automobilka Hyundai se spojila s jedním z největších výrobců motocyklů v Indii a společně přišli s konceptem futuristické rikši, která nabízí zajímavé inovace pro bezpečí i komfort. Její čtyřkolový sourozenec by se pak mohl dostat i na evropské trhy.

Foto: Hyundai

Koncepty Hyundai E3W a E4W

Článek

Zatímco v evropských metropolích tuk-tuk ani rikšu příliš často nepotkáte, v Indii jsou díky nízkým pořizovacím a provozním nákladům mimořádně populární. Jednoduchost, spolehlivost a univerzálnost těchto vozítek jsou přitom tak ohromné, že se za několik posledních desetiletí prakticky vůbec nezměnila.

Toho využila automobilka Hyundai, která na veletrhu Bharat Mobility Global Expo (17.-22. ledna) představila koncepty E3W a E4W, které jsou předobrazem futuristické rikši, chcete-li tuk-tuku, se třemi a čtyřmi koly. Na vývoji přitom spolupracovala se společností TVS Motor, jedním z největších výrobců motocyklů v Indii, takže má zkušenosti s požadavky zákazníků.

Moderní koncepty se od klasiky liší nejen futuristickými hranatými tvary, ale také větším sklonem čelního skla a kabinou posunutou do zadnější části stroje, což by mělo zajistit posádce vyšší úroveň bezpečí a komfortnější pozici pro řidiče. Dlouhý rozvor přitom zaručuje, že bude mít posádka stále dostatek prostoru.

Foto: Hyundai

Koncept E4W je koncipován jako globální, cestu by si tak mohl najít i do Evropy.

Cílem konceptů bylo ukázat, jak mohou moderní řešení zlepšit i nejdostupnější způsob mobility, přičemž měl být brán ohled na zachování dostupnosti. Snímky interiéru sice nebyly zveřejněny, nabídnout má ale různé úložné prostory, držák na telefon na palubní desce i výklopné zadní sedadlo, které vytvoří prostor pro invalidní vozík.

Zajímavou schopností vozu pak bude jeho odolnost vůči monzunovým záplavám, které jsou v Indii běžné. Karoserie by totiž měla mít upravitelnou světlou výšku, díky čemuž bude moci řidič zvýšit kabinu s posádkou tak, aby se nenamočila. Automobilka bohužel neupřesnila, jak má systém fungovat a jak moc půjde kabinu zvýšit, s ohledem na co nejnižší cenu bude ale pravděpodobně systém manuální.

Zatím není jisté, zda se futuristická rikša E3W dostane do výroby, určena by však měla být primárně pro Indii. Čtyřkolka E4W pak rovněž nemá budoucnost jistou, je však koncipována jako globální model, který by se v případě výroby mohl postavit roztomilému Citroënu Ami a jeho sourozencům, které už lze běžně potkat v evropských metropolích.

Americký GM může prodávat přeznačkované dodávky Hyundai

AutoMoto

Hyundai Ioniq 5 zdolal výškový rekord, místo stoupání ale klesal

AutoMoto
Související témata:
Tuk-tuk

Výběr článků

Načítám