Článek
Už sedmnáctý ročník kantonského autosalonu v Číně využil Hyundai k prezentaci hned osmi nových modelů a čtyř konceptů toho, co automobilka považuje za budoucnost mobility. Hlavním trhákem na poli elektrických automobilů, alespoň z produkčních vozů, má být sportovní sedan Lafesta EV.
Renault omladil svůj ikonický model, Espace má nyní špičková světla
Jak název napovídá, vůz stojí na základech spalovací Lafesty z roku 2018 a podle Hyundai by měl mít agresivní design připomínající žraloka. Má zbrusu novou masku chladiče a nárazníky, zákazníci se dočkají 17“ kol z lehkých slitin nebo LED světlometů. „Zelená“ verze auta je také větší než spalovací model, a to o 45 mm na délku a 10 mm na výšku.
Pod kapotou vozí Lafesta EV elektromotor s nejvyšším výkonem 150 kW, který produkuje točivý moment 310 Nm. Agregát napájejí lithium-iontové baterie o kapacitě 56,5 kWh, a díky nim vůz umí na jedno nabití údajně ujet až 490 kilometrů. Aby byl při nich řidič v maximálním bezpečí, dostal elektromobil i sadu jízdních asistenčních prvků ADAS, třeba hlídání slepého úhlu nebo asistenta bezpečného vystoupení z vozu.
V Interiéru je nový sportovní sedan od Hyundai vybavený třeba sedmipalcovým displejem místo přístrojového štítu. Pro infotainment je v autě ještě větší, 10,25“ displej s navigací, která řidiče sama dovede k nejbližší nabíjecí stanici, když se začne vůz vybíjet.
Hyundai se mimo ostatní vychytávky chlubí třeba hlasově ovládaným panoramatickým střešním oknem. Jediný problém je, že si u nás Lafestu EV nepořídíte, byla totiž navržena speciálně pro nabitý trh s elektromobily v Číně.
Scéna z Pelíšků nebo Tesla Multipla: Muskův Cybertruck baví internet
Spolu s Lafestou EV Hyundai v Číně představuje i studii s elektrickým motorem s názvem 45 EV, vycházející z 45 let starého konceptu Pony, jenž Hyundai dostal mezi velké hráče na automobilovém trhu. Dalším autem je sportovní Veloster N eTCR, sportovně-užitkové Encino EV nebo futuristický vůz NEXO FCEV, které jezdí na vodík. V Kantonu je k vidění i nová Sonata a Santa Fe.