Hlavní obsah

Hyundai představil dva koncepty sportovních elektromobilů

Sportovní divize N od Hyundai se naplno pouští do světa elektromobilů. Zatím jsou na světě dvě předprodukční studie. Vůz RN22e předznamenává ostrý Ioniq 6, zatímco N Vision 74 se dívá i do minulosti.

Hyundai ukázal koncepty RN22e a N Vision 74Video: Hyundai

Článek

Divize N od Hyundai dosud nabízí sportovní varianty pro modely i20, Veloster, Elantra, Kona a i30, tedy vozy se spalovacími motory. To se však brzy změní, dobu elektrickou i pro sportovní divizi ohlašuje dvojice konceptů.

Hyundai je poněkud zdrženlivý, pokud jde o potvrzení modelu Ioniq 6 N, a říká, že RN22e je „záblesk nadcházejícího elektromobilu N“. Standardní model byl odhalen teprve nedávno, ale rozhodně tvoří skvělý základ pro něco sportovnějšího.

Ve formě konceptu má RN22e nikoli jen shodou okolností stejný výkon 430 kW jako příbuzná Kia EV6 GT na shodné platformě E-GMP.

Kia EV6 GT má šlapat na paty Porsche Taycan Turbo

AutoMoto

Koncepční vůz má zkoumat vektorování točivého momentu a distribuci elektrického výkonu a zároveň hledat způsoby, jak snížit hmotnost.

Bez vylepšených brzd nelze zatáčet rychlá kola na závodní dráze, a proto má RN22e čtyřpístkové třmeny. Uvnitř také inženýři experimentují s různými umělými zvuky.

Vodíkové retro

Technicky vzato je druhý koncept, N Vision 74, hybridní vozidlo, ale pod jeho drsnou karoserií nenajdete spalovací motor. Hyundai využívá bateriový pohon s vodíkovým palivovým článkem – údajně nejpokročilejším palivovým článkem, jaký kdy automobilka vytvořila.

Začlenění palivového článku podle automobilky umožňuje kratší zastávky na dobíjení či doplňování paliva za předpokladu, že najdete vodíkovou čerpací stanici.

Hyundai odhalil techniku Ioniqu 6. Aerodynamický sedan má být velmi úsporný

AutoMoto

Pokud jde o výkon, N Vision 74 používá dva motory pouze na zadních kolech, které generují více než 500 kilowattů a 900 newtonmetrů točivého momentu. Nastavení také využívá přesné vektorování točivého momentu pro lepší zatáčení a s naplněnou baterií i vodíkovou nádrží Hyundai uvádí dojezd přes 600 kilometrů.

Koncept jako takový vzdává poctu nejen studii Pony z roku 1974 co se tvaru týká, ale také technicky konceptu palivových článků N 2025 Vision Gran Turismo z roku 2015.

Související témata:

Výběr článků

Načítám