Článek
Hyundai Grandeur je vůz, který se prodává hlavně na domácím trhu a pak v USA. Samozřejmě jsou i další odbytiště, kde tato vlajková loď značky byla nabízena, někde ji znají jako model Azera. Ovšem zatím to byl model poněkud staromódní, řekněme až velmi staromilský. Všechny redesigny totiž přišly příliš pozdě po konkurentech a byly poněkud opatrné.
Hyundai odhalil tahač budoucnosti. Jezdí na vodík
Teď se vše změnilo. Hlavně nový Grandeur a slovo facelift už asi ani není na místě. Tohle je komplet nový vůz. Karoserie je zcela nová. Nejzajímavější jsou na ní přední světlomety, které díky LED diodám zasahují i do masky. Takže část masky se podílí na osvětlení auta. Stejně tak se zásadně změnila i záď, kde místo klasických světel najdeme jeden dlouhý červený světelný pás.
Pod kapotou se objevuje také nová technika. Základem pohonných jednotek je benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru, v nabídce je i plug-in hybrid s benzínovým motorem o objemu 2,4 litru a elektromotorem o výkonu 38 kW. Třetí možností je třílitrový šestiválec spalující LPG.
Co ale naprosto nadchne, je přeměna interiéru. Ten se z velmi podprůměrného dostal na úroveň prémiových značek. Velmi efektní přístrojová deska s plynulými liniemi má digitální přístroje za volantem, stejně jako velký digitální štít o úhlopříčce 12,3 palců uprostřed přístrojovky. Jelikož všechny motorizace mají automatické převodovky, její ovladač byl zcela odstraněn a nahrazen tlačítky, a středový tunel tak má hladký pohodlný povrch.