Článek
Přinejmenším jeden z nich má být nástupcem konvenčního městského supermini i10. To by tak na první pohled mělo poněkud krátký životní cyklus - současná generace přišla v roce 2019, ale pěti- až šestileté životní cykly jsou u i10 normou už od roku 2007, kdy se tento model v nabídce korejské automobilky objevil.
Hyundai pracuje na elektromobilu s cenou okolo půl milionu korun
Druhý má být trochu robustnější a má konkurovat Volkswagenu ID.1, jehož představení se během pár nejbližších let také očekává.
Nové hyundaie mají vstoupit do sériové výroby v roce 2023 v případě městského vozu a koncem roku 2024 v případě robustnější varianty.
Test Hyundai i10 N Line: Zábava v maličkém balení
V útrobách má pracovat elektromotor od firmy BorgWarner s výkonem až 184 koní, což na malé auto vypadá jako pořádná porce. Možná se tedy dočkáme i nějaké přiostřené varianty. Obecně má Hyundai svými vozy konkurovat malým elektromobilům značek Volkswagen, Cupra a Škoda.
Slib základní ceny do 20 tisíc eur, tedy zhruba 487 tisíc korun, stále platí. Podle Andrease-Christopha Hofmanna, marketingového šéfa evropské divize Hyundai, je však obtížné prodávat malé elektromobily se ziskem.
Test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring: Příliš velké kompromisy
Jestli tím naznačuje mimořádně drahé příplatky, na kterých automobilky běžně mívají větší marži než na autě jako takovém, a značně osekanou základní verzi, můžeme jen spekulovat. Jak dnes vypadá elektromobil za půl milionu, ovšem jasně ukazuje Dacia Spring.
Elektrickým hyundaiům se však v Evropě docela daří. V druhém čtvrtletí letošního roku automobilce rostly zdejší prodeje o 8,2 %, elektromobily z toho tvořily 16 %.