Článek
„Je to důležitý obchodní krok, který v první řadě umožní uvolnit peníze na výzkum a vývoj, aby se společnost zaměřila na zbytek, tedy elektromotory, baterie a palivové články,” uvedl zdroj, aniž plán časově upřesnil.
Automobilka na dotaz agentury Reuters reagovala konstatováním, že zrychluje přijetí ekologičtějších vozů poháněných vodíkem či elektřinou. Jihokorejský podnik dodal, že se pokusí zlepšit efektivitu spalovacích motorů ve vozech na rozvíjejících se trzích. Chystá se postupně rozšiřovat nabídku elektromobilů na trzích, jako jsou Spojené státy, Evropa a Čína. Do roku 2040 chce mít v nabídce pouze elektromobily.
Auto budoucnosti? Test vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo
Petr Michník za továrnu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích na Frýdecko-Místecku řekl, že ve slezském závodě se v dohledné době žádné změny nechystají. „Loni jsme obměnili všechny modely. Už děláme elektromobil Kona i hybridy,” řekl Michník.
Skupina Hyundai Motor, pod kterou spadají značky Hyundai, Kia a Genesis, má v plánu do roku 2025 prodávat ročně milion elektromobilů. Na trhu s nimi chce do té doby mít desetiprocentní podíl.
Přechod k elektrickým autům urychlují vzhledem ke zpřísňujícím se emisním cílům v Evropě a Číně všechny velké automobilky. Vysoké náklady na vývoj elektromotorů a zvyšování dojezdu u elektrických aut některé z nich donutily přestat investovat do vývoje spalovacích motorů.
Test nošovického Hyundai Kona Electric: Zapomeňte na kompromisy
„Hyundai přestal vyvíjet nové pohonné mechanismy pro spalovací motory,” řekl jeden ze zdrojů Reuters. Pro skupinu, která patří z hlediska objemu prodeje mezi deset největších výrobců aut na světě, je tento krok obzvlášť důležitý, protože Hyundai má v tomto odvětví jednu z nejširších řad technologií motorů a převodovek.
Strategii přechodu k ryze elektrickým vozům automobilka upřesní v následujících šesti měsících, uvedl jeden ze zdrojů. V dubnu Hyundai oznámil, že v Číně, která má největší automobilový trh světa, sníží počet modelů s benzinovým motorem na 14 z původních 21. Od příštího roku tam chce každoročně představovat nové elektrické modely.