Hlavní obsah

Hyundai odhaluje okruhový Ioniq 5 N eN1, chce s ním závodit udržitelně

Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup má možná složité jméno, ale není to nic víc a nic míň než závodní vůz postavený na základě silničního Ioniqu 5 N.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup na závodní trati

Článek

Hyundai odhalil své plány závodit s ostrým Ioniqem 5 N už před několika měsíci, nyní si však tento elektromobil pro závodní tratě můžeme prohlédnout lépe. Podle automobilky vůz signalizuje start nové éry udržitelného závodění.

Po stránce techniky je velmi blízko sériovému Ioniqu 5 N - stojí na platformě E-GMP automobilky Hyundai, má 84kWh baterii s napětím 800 V a dva elektromotory, z nichž ten přední nabízí 175 kW, ten zadní 303 kW. Celkem tedy 478 kW neboli 650 koní. Také nabíjení z 10 na 80 % zabere jen 18 minut.

Odlišné je odpružení, které je nastavitelné co do tuhosti, světlé výšky i odklonu kol. Ta jsou osmnáctipalcová, kovaná a obutá do závodních slicků. Silnější jsou také brzdy; vpředu má vůz šestipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové.

Nejlépe viditelnou změnou je aerodynamický bodykit, který vůz zásadně rozšiřuje, přidává velký přední spoiler a ještě větší zadní křídlo. Kapota je pro odlehčení vyrobena z laminátu a okna jsou polykarbonátová. Režimy N Grin Boost, N e-Shift a N Active Sound zůstaly ze sériového vozu, navíc si však závodní týmy budou moci vyvíjet vlastní zvuky.

V interiéru je novinkou ochranná klec, závodní sedačky se šestibodovými pásy, indikátor přepětí, hasicí systém a možnost nouzového odpojení vysokonapěťového pohonného systému.

„Tento unikátní elektrický závodní vůz představuje naši průlomovou technologii a vášeň k posouvání hranic toho, co elektromobily dokážou na závodních tratích,“ nechal se slyšet Till Wartenberg, šéf marketingu Hyundai N.

Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky

Testy

Výběr článků

Načítám