Článek
Automobilka Hyundai Motor zvýšila svůj záměr investic do roku 2032 o více než 14 procent na 109,4 bilionu wonů (1,85 bilionu korun). Chce si zajistit vedoucí postavení na globálním trhu budoucí mobility. Do roku 2030 plánuje prodávat dva miliony plně elektrických modelů ročně. S odvoláním na úterní prohlášení společnosti o tom informovala agentura Jonhap.
Investiční záměr automobilky se tak oproti plánu z loňského března zvýšil z 95,5 bilionu wonů (1,62 miliardy korun) a cíl prodeje elektromobilů z 1,87 milionu kusů.
Z plánovaných investic automobilka vynaloží 47,4 bilionu wonů (805 bilionů korun) na výzkum a vývoj. Dalších 47,1 bilionu wonů (800 bilionů korun) vyčlenila na investice do výrobních závodů a 14,9 bilionu wonů (253 bilionů korun) je určeno na strategické investice, uvedla společnost v prohlášení.
Automobilka Hyundai očekává, že do roku 2030 bude více než polovina jejích vozidel prodávaných v Jižní Koreji, Spojených státech a v Evropě poháněná elektřinou.
Hyundai se spolu se svou sesterskou společností Kia Motors řadí z hlediska počtu prodaných aut mezi pět největších automobilek na světě. V listopadu 2008 Hyundai oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.