Článek
Výroba elektrovozů se bude zvyšovat i díky tomu, že i druhá hala pro výrobu převodovek skončí, a to příští rok v únoru, a v roce 2025 se zde začnou také vyrábět baterie. „V první hale, která kdysi sloužila také výrobě převodovek, už se baterie vyrábí. A je jasné, že do roku 2030 se rozšíří nabídka elektrických modelů,“ uvedl Michník.
Letos z linky sjíždí 66 aut za hodinu a téměř tři čtvrtiny tvoří model SUV Tucson. Michník zmínil, že zatímco některé automobilky v Evropě se ještě nedostaly na předcovidovou výrobu, v Nošovicích se to podařilo.
„Změnili jsme filozofii a navýšili kvůli problémům v dodavatelských řetězcích skladové zásoby, a to až o 30 procent, abychom nemuseli zastavovat výrobu při nedostatku nějakého dílu. Nyní se situace zlepšila a máme skladové zásoby zhruba o deset procent vyšší než před covidem. A výrazně se zvýšila důležitost letecké dopravy pro přepravu dílů. Zároveň děláme na jedné lince všechny modely, což je pro nás flexibilnější,“ řekl Michník.
Výrobci loni stoupl zisk o 2,05 miliardy na 10,96 miliardy korun. Tržby mu vzrostly o 27,31 miliardy na 167,73 miliardy korun.