Článek
Čistě elektrickým modelem, který vyrábí továrna na Frýdecko-Místecku, je Kona. „Deset procent není málo, ale problém je rozdíl proti očekáváním. Máme například nasmlouvané kapacity s výrobci baterií. Někteří dodavatelé jsou zase s ohledem na poptávku po hybridech na hraně kapacity,“ řekl Michník.
Vývoj trhu je podle něj velmi nepředvídatelný i v dalších letech. Připomněl, že od příštího roku mají platit zpřísněné emisní normy a není jisté, zda nebudou nakonec zmírněny.
„Hrozí nám pokuty, když neprodáme dostatek nízkoemisních aut. Není moc způsobů, jak to řešit, a ta řešení nedávají ekonomicky smysl. A nedávají smysl ani pro zákazníky a asi ani pro celou Evropu,“ řekl Michník.
Automobilka Hyundai slaví 100 milionů prodaných vozů, poloviny dosáhla teprve nedávno
Celkově vyrábí automobilka v Nošovicích včetně hybridů 40 procent aut s alternativními pohony. Jelikož zákazníci jsou i mimo Evropu, podíl aut s alternativními pohony pro Evropu je ještě vyšší.
„Elektromobilita je pro nás stále jednoznačnou budoucností. Nyní jsme schopni vyrábět 30 procent elektromobilů a připravujeme se na krok, kdy kapacitu zvýšíme na 50 procent. Kdy to bude, záleží na vývoji trhu,“ poznamenal Michník. Příští rok v létě továrna zvýší produkci baterií po přestavbě jedné z hal.
Letos má vyjet z nošovické továrny přes 330 000 aut, pracuje v ní 3100 lidí.
Celá skupina, jejíž sídlo je v Jižní Koreji, plánuje zvýšit celosvětově produkci aut v roce 2030 na 5,5 milionu, což je třicetiprocentní nárůst oproti loňsku. Dva miliony z toho mají být elektroauta, počet modelů má dosáhnout jednadvaceti. Počet hybridních modelů se má zvýšit ze sedmi na čtrnáct.