Článek
Celkově působí koncept dost divoce, přední maska je přehnaně výrazná. Prolínání modrého světla ze světelných prvků LED v kontrastu se "zlatavými" odstíny nicméně vypadá efektně. Koncept nicméně minimálně z přední části nepřináší nic nového ani převratného, vypadá tak trochu jako Mazda 2 po zásahu odvážné tuningové firmy.
Zatímco zvenku se může zdát, že chybějící sloupky B naznačují u konceptu ix-Metro použití konvenčních dveří zavěšených vzadu, dali konstruktéři nakonec přednost posuvným zadním dveřím. Design prostředních střešních sloupků nejenže zvětšuje prosklení kabiny s lepším výhledem všemi směry, ale usnadňuje také nastupování a vystupování v prostoru zadních sedadel.
Tříválcový zážehový motor 92 kW (125 k) se zdvihovým objemem pouhých 1,0 litru používá plynule variabilní časování ventilů, přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování. Spouštěč-alternátor může podpořit akceleraci výkonem až 5 kW. Hybridní systém poskytuje největší točivý moment 157 Nm v rozpětí otáček od 1750 do 4500 prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky.