Hlavní obsah

Hyundai Ioniq 9 představen, nabídne spoustu místa a dojezd až 620 km

Automobilka Hyundai představila během právě probíhajícího autosalonu v americkém Los Angeles svůj největší čistě elektrický SUV model Ioniq 9, který nabídne tři řady sedadel, dojezd až 620 kilometrů i velmi rychlé nabíjení.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9

Článek

Nový Hyundai Ioniq 9, podobně jako sesterské SUV Kia EV9 a ostatní elektromobily značek Hyundai, Kia a Genesis, stojí na základech čistě elektrické platformy E-GMP, která má 800V architekturu. Po designové stránce vůz navazuje na koncept Seven a ostatní vozy řady Ioniq.

Příď tak zaujme světly s pixelovou grafikou, která jsou napříč maskou propojena a jejich hlavní část je vertikálně zapuštěná po stranách předního nárazníku. Plochy karoserie jsou elegantně uhlazené, podlaha důkladně zakrytovaná - s volitelnými digitálními zrcátky značka dosáhla koeficientu aerodynamického odporu 0,259 Cd.

Za zmínku stojí také skutečnost, že se jedná o první vůz značky, který postrádá klasickou anténu na střeše. Karoserie může být lakována v celkem 16 barvách, podběhy pak vyplňovat ráfky o průměru od 19 po 21 palců. Vzadu zaujmou zejména světla, opět s pixelovou grafikou, kompletně lemující páté dveře.

Malý elektromobil Hyundai Inster přijíždí na český trh, vejde se pod 600 000 korun

AutoMoto

Hyundai Ioniq 9 je 5060 mm dlouhý, 1980 mm široký, 1790 mm vysoký a díky rozvoru s délkou 3130 mm slibuje bohatý vnitřní prostor. Přední části dominuje jednoduše pojatá palubní deska s protáhlou obrazovkou, která je tvořena dvojicí 12“ displejů. Potěší ovšem zachování samostatného panelu ventilace a několika tlačítek.

Volant je tradičně vybaven grafikou čtyř pixelů, které ukazují stav nabití baterie. Vůz je standardně vybaven 10 airbagy, mnoha asistenčními systémy, audiosystémem s 8 reproduktory a mnoha USB-C porty, přičemž několik nabízí výkon 100 wattů. Cestování by měl zpříjemnit také nový systém aktivního potlačení hluku.

Kabina působí na první pohled vzdušně a hodnotně, opět ve velkém pracuje s ekologicky šetrnými či recyklovanými materiály, což platí pro čalounění látkou i kůží. Vůz bude dostupný v konfiguraci s šestimístnou a sedmimístnou kabinou, přičemž se třemi řadami sedadel nabídne 620 litrů zavazadlového prostoru.

Po sklopení třetí řady sedadel se objem zvedá až na 1323 litrů, kromě toho je však vůz vybaven i frunkem (další úložný prostor), který u verze s pohonem zadních kol nabídne 88 litrů, u čtyřkolky 52 litrů. Automobil by měl navíc utáhnout vlek o hmotnosti až 2500 kilogramů.

Hyundai Ioniq 9 byl zatím představen pouze s baterií o poměrně vysoké kapacitě 110,3 kWh. Vůz však bude k dispozici ve třech konfiguracích pohonného ústrojí.

Základní model Lang Range nabídne jeden elektromotor o výkonu 160 kW s 350 Nm točivého momentu, umístěný na zadní nápravě, který by měl na 19“ litých kolech zajistit dojezd až 620 kilometrů dle WLTP.

Výkonnější verze Long Range AWD přidává elektromotor o výkonu 70 kW s točivým momentem 255 Nm na přední nápravu, dojezd už ale značka nezmiňuje. Vrcholem nabídky se stane verze Performance s dvojicí elektromotorů o výkonu 160 kW.

Vlajková verze nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, verze Long Range AWD za 6,7 sekundy, základní model potřebuje 9,4 sekundy. Všechny vozy mají nejvyšší rychlost omezenou na 200 km/h.

Baterie ve všech verzích podporuje rychlonabíjení při výkonu až 360 kW, díky čemuž bude možné nabít vůz z 10 na 80 procent již během 24 minut. Auto navíc podporuje standard V2L, díky čemuž může posloužit jako pojízdná powerbanka.

Nový Hyundai Ioniq 9 se začne prodávat nejprve na trzích v Koreji a USA během první poloviny roku 2025, do Evropy se dostane později. Konkrétní specifikace a první ceny značka zveřejní později.

Hyundai se v interiérech aut opět vrací k tlačítkům

AutoMoto

Hyundai ukázal nové vodíkové SUV, vypadá jako ze sci-fi filmu

AutoMoto
Související témata:
Hyundai IONIQ 9

Výběr článků

Načítám